31 Μαρ 2011
Ένα μικρό λάθος…
Αναβολή δενδροφύτευσης
Η σημερινή δενδροφύτευση αναβάλλεται λόγω καιρικών συνθηκών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του δημοτικού σχολείου θα διοργανωθεί νέα προσπάθεια την επόμενη εβδομάδα.
30 Μαρ 2011
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ - ΕΞΑΝΤΑΣ, ΤΕΤΑΡΤΗ 10.00, ΝΕΤ
Δενδροφύτευση
Αν αγαπάμε τον τόπο που ζούμε και θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά ένα καλύτερο παράδειγμα από αυτό που κληρονομήσαμε πρέπει αύριο να κατακλύσουμε τις παραλίες. Όχι γιατί 110 δενδρύλλια θα μας σώσουν, αλλά γιατί δίνει στα παιδιά το μήνυμα ότι κάνουν κάτι που είναι σημαντικό για όλους. Κάντε όσους πίνουν καφεδάκι ατάραχοι να νιώσουν άβολα. Και θυμηθείτε μια παλιότερη (την τελευταία, το 2009) δενδροφύτευση (εδώ το σχετικό κάλεσμα) που έγινε μετά χιλίων βασάνων και τους ενήλικες εξαφανισμένους:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Δήμος Αντιπάρου, το Δημοτικό Σχολείο, το Νηπιαγωγείο,
ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και εθελοντές
οργανώνουν την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011
εκστρατεία δενδροφύτευσης παραλιών του νησιού μας με 110 δενδρύλλια (αρμυρίκια).
Αναλυτικά:
- Το Νηπιαγωγείο και η Α΄ δημοτικού θα φυτέψουν 20 δενδρύλλια στον Άγιο Σπυρίδωνα,
- η Γ΄ και η Δ΄ 20 δενδρύλλια στον Αη – Γιώργη,
- η Ε΄ τάξη 30 δενδρύλλια στο Σωρό,
- η ΣΤ΄ τάξη 20 δενδρύλλια στην παραλία Λιβάδια.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, της Α΄ και της Β΄ τάξης θα μετακινηθούν στις παραλίες με τα πόδια. Η μετακίνηση των μαθητών των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ θα γίνει με το λεωφορείο του δήμου.
Παρακαλούμε οι μαθητές να είναι κατάλληλα ντυμένοι, να φοράνε καπέλο και να έχουν μαζί τους νερό.
Όσοι γονείς επιθυμούν να συμμετάσχουν παρακαλούνται να έρθουν την Πέμπτη στις 8:30 το πρωί στο Δημοτικό Σχολείο και εάν είναι δυνατόν να έχουν μαζί τους τσάπα για τη διάνοιξη των λάκκων και ένα μπουκάλι νερό για το πρώτο πότισμα των δενδρυλλίων.
Αναχώρηση 9:00 π.μ. από το λιμάνι και επιστροφή στις 13:00 περίπου στο σχολείο.
29 Μαρ 2011
Η Μοίρα και το μοιρογνωμόνιο ή “έναν καφέ στο γωνιακό τραπέζι και ένα γιατρό στο τρία”
Δυστυχώς αποδεικνύεται και στη μικρή κοινωνία των δύο νησιών μας ότι η μεγάλη μάζα της μεσαίας -κυρίως- τάξης παραμένει με το μέσο της πολίτη ασάλευτο, κοιμώμενο και αδρανή.
Ασάλευτος, σα να ελπίζει ότι αυτός, με τις ακρούλες του και το μεροκάματο ή το μισθουλάκο του θα τη γλιτώσει, δεν θα πληγεί από την οικονομική κρίση.
Κοιμώμενος: ονειρευόμενος ότι δεν θα είναι αυτός που θα στερηθεί των βασικών δικαιωμάτων για μια ευπρεπή ζωή, αλλά ο διπλανός του, που ζούσε άσωτα. Δεν θα χρειαστεί γιατρό ούτε ασθενοφόρο -γιατί σε αυτόν θα τύχει τώρα;- και τα παιδιά του δεν θα βιώσουν υποβάθμιση της παιδείας και συνένωση σχολείων και τάξεων, αλλά μόνο τα παιδιά άλλων σχολείων, και εν τέλει ας διαμαρτυρηθούν αυτοί που τους ψηφίσαμε να μας εκπροσωπούν.
Και αδρανής: Πιάσε τώρα ένα καπουτσίνο και φέρε και κανέλα χωριστά - μερακλήδικος.
πηγή όλων των φωτό: αντιπάριος
Η χθεσινή συγκέντρωση για τα προβλήματα της υγείας στα δύο νησιά αφορά προβλήματα που υπάρχουν εδώ και χρόνια, αλλά κανείς δεν τα έβλεπε:
- μόνο τώρα που έλειψε ο παιδίατρος καταλάβαμε ότι ο παράδεισος μας στα δύο πιο χαρισματικά νησιά του κόσμου ίσως και να μην είναι και τόσο ελκυστικός για έναν νεοδιοριζόμενο γιατρό για να έρθει και να υπηρετήσει εδώ.
-μόνο τώρα που τα μπουκαλάκια του μικροβιολογικού μας τέλειωσαν διαπιστώσαμε ότι γεμίσαμε τα τελευταία χρόνια ιδιωτικά ιατρεία και εργαστήρια που πρέπει να τους ευχαριστούμε κιόλας για τις υπηρεσίες τους.
-μόνο τώρα, που οι βάρδιες του ΕΚΑΒ δεν “βγαίνουν”, θυμηθήκαμε ότι στον 21ο αιώνα γίνονται πανάκριβες διακομιδές με ψαροκάϊκα, ενώ το υγειονομικό αεροσκάφος αναζητείται.
-μόνο τώρα, που πήραν σύνταξη δυο παιδίατροι, ανακαλύψαμε ότι λείπουν πολλές βασικές ειδικότητες γιατρών σε ένα παρωχημένο οργανόγραμμα που βγήκε τόσο παλιά, τότε που ο Ανδρέας ακόμα δεν γνώριζε τη Λιάνη.
-μόνο τώρα, που αναζητήσαμε που πάνε τα 5 ευρώ, διαπιστώσαμε ότι ακόμα και τα χειρουργικά ράμματα (αν δεν είναι σε έλλειψη) είναι αμφίβολης ποιότητας, ότι τα γάντια μιας χρήσης σχίζονται πριν τα φορέσεις, ότι τα γλωσσοπίεστρα (τα κοινά "ξυλαράκια") είναι σε έλλειψη, ότι γάζες, οινόπνευμα και λοιπά υλικά πρέπει να τα φέρει ο άρρωστος από το σπίτι του ή από φαρμακείο, κι ότι, τέλος, ακόμα δεν έχουμε μάθει που πήγαν κάποια λεφτά που χάθηκαν μέσα από το ΚΥ.
-μόνο τώρα, που αναζητείται κάποιος για να μιλήσει εκ μέρους του Κέντρου Υγείας, ανακαλύπτουμε ότι κανένας δεν επιθυμεί να αφανιστεί πολιτικά αναλαμβάνοντας διοικητής (αυτό από μόνο του δείχνει αφενός ποιοι γίνονται διοικητές και γιατί και οι άξιοι καταποντίζονται).
-μόνο τώρα, που φάγαμε πόρτα από τον λογιστή Υπουργό Υγείας μας κακοφάνηκε η γενικότερη απάθεια της 2ης ΔΥΠΕ (κ. Παπανικολάου και κ. Ζώτος) και μόνο τώρα, που ερημώνει το Κέντρο Υγείας, γίνεται αντιληπτό ότι το νοσοκομείο μπορεί να γίνει μόνο ως ιδιωτική τουριστοκλινική από ιδιώτες.
Όλα αυτά κι άλλα πολλά είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Η κορύφωση των προβλημάτων (κι όχι τα προβλήματα) του ΚΥ Πάρου είναι που συνέπεσαν χρονικά με το Μνημόνιο: αυτός είναι ο λόγος που όλοι συσπειρώθηκαν γύρω από αυτό και ζητούν λύσεις τώρα σε ένα πρόβλημα του προχτές. Δυστυχώς το Μνημόνιο μετριέται με το μοιρογνωμόνιο, και ούτε μοίρα απόκλιση δεν συγχωρείται για τη δική μας Μοίρα.
Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα; Γενναίες αποφάσεις ας μην περιμένουμε, προσλήψεις επίσης δεν προβλέπονται από το Μνημόνιο, μόνο φωνή δεν φτάνει, τουλάχιστον όμως ας είναι πιο δυνατή. Άλλο να έχεις 200 άτομα και να φωνάζουν "η Υγεία πάνω απ' όλα" κι άλλο 3000 να το διατυμπανίζουν. Έτσι που αυτό το "πάνω απ' όλα" να σκεπάζει το "μία απ' όλα" του παρακείμενου καφεμεζεδοπωλείου.
Αναμένοντας τα νέα μέτρα της επιτροπής, ας κρατάμε μικρό καλάθι. Κι ας βολευτούμε όπως όπως εν τω μεταξύ, σαν εκείνο το "νέο" ασθενοφόρο πίσω από το Δήμο Αντιπάρου, που πρέπει κάθε πρωί να το βάζει μπρος ο οδηγός του Δήμου για να μην πέσει η μπαταρία του, και το καλοκαίρι θα το βγάζουν φωτογραφίες οι τουρίστες, όπως βγάζουμε εμείς φωτογραφίες τα ρετρό αυτοκίνητα στην Κούβα.
Αξίζει ένας καλός λόγος για τη δυναμική παρουσία του δημοτικού συμβουλίου Αντιπάρου, υπήρχε σχεδόν απαρτία για ένα θέμα που δεν είναι άμεσο του νησιού, αλλά το επηρεάζει έμμεσα σε μεγάλο βαθμό (διακομιδές, εργαστηριακές εξετάσεις, ειδικότητες ιατρών ΚΥ, μετακινήσεις ιατρών Αντιπάρου, προμήθειες υλικών). Παράλληλα με τα αιτήματα του ΚΥ Πάρου, μπορούν να διεκδικήσουν μοίρα στο μοιρογνωμόνιο του κ. Λοβέρδου και αιτήματα που έχουν παρουσιαστεί από την αντιδήμαρχο στην προηγούμενη συγκέντρωση και που έφερε ο δήμαρχος Αντιπάρου στο τραπέζι της Επιτροπής για την Υγεία. Ακόμα κι αν τίποτα δεν γίνει, όπως αρχικά ελέχθη.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που γίνονται είναι δυστυχώς για αυτοεκτόνωση μιας οργής που τελικά δεν εκτονώνεται, αντίθετα γιγαντώνεται. Μέχρι που για κάποιον λόγο, που συνήθως είναι τραγικός, ξεσπάει επί δικαίων και αδίκων, κι εκεί δεν αποκαλείς τον πολιτικό “ψεύτη”, όπως δήλωσε ο αξιότιμος κ.Ροκονίδας, αλλά κλέφτη και φονιά. Και ανάλογα του φέρεσαι.
Προτείνουμε, κι ας το λάβουν υπ’ όψιν όσοι εμπλέκονται στα της υγείας του νησιού:
-Πρόταση στους ιδιώτες ιατρούς να αναλαμβάνουν δωρεάν επείγοντα περιστατικά του ΚΥ Πάρου, δηλαδή του πληθυσμού που τους φιλοξενεί και τους “τρέφει’: παθολόγους, εργαστηριακούς γιατρούς, παιδίατρο, καρδιολόγους, ορθοπεδικό, χειρουργό. Αν η κρίση έχει αποδέκτες όλους μας, τότε και αυτοί που έχουν την γνώση πρέπει να τη μοιράζονται προς όφελος του πληθυσμού σε δύσκολους καιρούς όπως τώρα.
-Συνεισφορά του Βελεντζείου όπως κάνει εδώ και καιρό. Και της Εκκλησίας, που δήλωσε βροντερότατο παρόν, ας μας δείξει έμπρακτα ότι μπορεί να στηρίξει τις ελλείψεις του ΚΥ Πάρου, πχ. συνεισφέροντας από το εισόδημα της για την πρόσληψη νοσηλευτών ή προσωπικού ΕΚΑΒ και αποδεικνύοντας ότι δεν βρέθηκε εκεί για πολιτικούς λόγους αλλά για λόγους ανθρωπισμού και αλληλεγγύης.
-Εύρεση εκ μέρους του δήμου Πάρου ενοικιαζόμενων σπιτιών και εστιατορίων που να μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για τους νεοδιοριζόμενους γιατρούς ως προς τη στέγη και τη σίτιση.
-Νέα παράσταση στο Υπουργείο Υγείας, ακόμα πιο δυναμική, με συμμετοχή των συλλόγων των νησιών.
-Υπόμνημα στον “φίλο” Υπουργό Εσωτερικών για ενεργή υποστήριξη. Ενεργή κι όχι θεωρητική.
-Εξώδικα, ασφαλιστικά μέτρα και λοιπά νομικά μέτρα. Αν είμαστε θυμωμένοι ας το δείξουμε, ώστε στην πρώτη απώλεια εκ Μνημονίου και πριν γραφτεί στην ταφόπλακα “υπέρ Στρος Καν” να χρεωθεί η αναλογούσα ευθύνη στους υπευθύνους που μας έστειλαν στον πάτο του πηγαδιού.
-Κάθε άλλη ιδέα ας κατατεθεί ΤΩΡΑ εκεί που πρέπει, πριν γίνει η επόμενη παράσταση που θα είναι τρεις κι ο κούκος στο Κέντρο Υγείας και τρεις ζάχαρες στο διπλανό καφέ.
Δείτε τι συνέβη χτες:
ΠΗΓΗ ΠΑΡΙΑΝΟΣ ΤΥΠΟΣ
εκτεταμένο φωτορεπορτάζ εδώ και παρόμοιο αλλά με πληθώρα σχολίων εδώ (δίνουμε λινκ για να τους ανεβάσουμε το google rank).
διαβάστε και το προφητικό: Ούτε ο Πόθος ούτε όλοι οι σωματοφύλακες μαζί δεν φτάνουν για να σώσουν το Κέντρο Υγείας Πάρου
27 Μαρ 2011
Κούλογλου x 2: Λιβύη και Μέρκελ
Γράμμα στην καγκελάριο Μέρκελ από ένα γουρουνάκι by tvxorissinora
Δυστυχώς τα χειρότερα έρχονται…
Δυστυχώς τα χειρότερα έρχονται…
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΝΕΜΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Παίρνει εκρηκτικές και άκρως επικίνδυνες διαστάσεις. Η υγεία είναι πέρα και πάνω από οποιαδήποτε οικονομική κρίση.
Μας αξίζει ένα καλλίτερο αύριο.
Η απαξίωση του Δημάρχου και της Επιτροπής από τον υπουργό Υγείας και οι υποσχέσεις που δεν λύνουν τα προβλήματα της υγείας εδώ και τώρα, δεν έχουν θέση σήμερα. Απαιτούμε τα αυτονόητα. Πρέπει τώρα να αντιδράσουμε ενωμένα και δυναμικά.
Οι Δήμαρχοι, τα Δημοτικά Συμβούλια και οι φορείς των δύο νησιών σας καλούν να δώσετε δυναμικά το παρόν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα γίνει την Κυριακή 27 Μαρτίου και ώρα 12.00 μπροστά στο Κέντρο Υγείας.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ
26 Μαρ 2011
ΝΟΑ και εμπειρία, Τουριστική Επιτροπή και αξιοκρατία, ΚΕΤΠΑΑ και ατιμωρησία
-Με αφορμή το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και την σπουδή να αμφισβητηθούν και πάλι κάποιοι ως χειρότεροι κάποιων άλλων ίσως θα είναι καλύτερα να σχολιαστεί η θέληση του καλλικράτειου νομοθέτη να δώσει στο δήμαρχο την απόλυτη δικαιοδοσία και δυνατότητα να αποφασίζει ο ίδιος για τα άτομα που θα στελεχώσουν επιτροπές που θα συσταθούν. Από τη στιγμή που ισχύει αυτό, ο δήμαρχος οφείλει να επιλέξει άτομα που έχουν δηλώσει τη σαφή τους πρόθεση να συμμετέχουν ενεργά στα δημοτικά δρώμενα. Αναζητήστε τέτοια άτομα στις λίστες των υποψηφίων των πρόσφατων δημοτικών εκλογών, πολίτες που αρχικά οι ίδιοι οι αρχηγοί τους ενέκριναν να τους πλαισιώσουν και στη συνέχεια διεκδίκησαν και την ψήφο των συμπολιτών, κάνοντας με αυτό τον τρόπο φανερή την πρόθεση μετεκλογικής ενεργοποίησης. Και μετά κάντε τη σύγκριση και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα. Προσωπική άποψη: ακόμα κι αν μπορούσε ο δήμαρχος να επιλέξει καλύτερα και διαυγέστερα, κανείς δεν ακυρώνεται από την τοποθέτησή του και μόνο. Και επιπλέον: κάποιοι θα γκρίνιαζαν έτσι κι αλλιώς, πρόκειται για ένα συχνά ανεδαφικό έργο που επαναλαμβάνεται διαρκώς.
-Πέρα από τα παραπάνω, ωστόσο, είναι τουλάχιστον πλημμελής ερμηνεία των πεπραγμένων να παραβλέπουμε την απουσία εκπροσώπου από το μοναδικό αθλητικό σύλλογο του νησιού, το Ναυτικό Όμιλο, που ήταν παρών, και έθεσε το θέμα, αλλά εις μάτην. Είτε 11 είτε 7 είτε ακόμα και 5 μέλη να χωράγανε στην Τουριστική Επιτροπή, ο ΝΟΑ δεν έπρεπε να μείνει απέξω. Έχει και την εμπειρία και τα εχέγγυα που αναζητούνται. Το ζήτημα της εκπροσώπησης βέβαια είναι υποκειμενικό και ατελείωτο, ίσως μάλιστα να είναι και δευτερεύον εφόσον συσταθεί η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης Αντιπάρου (πρώην ΚΕΤΠΑΑ). Κι όπως και να ‘χει, ο δήμαρχος έχει και το δημοτικό καρπούζι και το καλλικράτειο μαχαίρι, το πολύ πολύ κόβοντάς το δυσανάλογα κινδυνεύει κάθε φορά να κοπεί λιγάκι κι αυτός. Θα ήταν επίσης υποκριτικό να μην αναφερθεί η σχετική ομόφωνη απόφαση για παραχώρηση χρήσης γης για μετεγκατάσταση του ΝΟΑ και δημιουργία των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων στη θέση Γαλανταριές, ίσως θέμα σημαντικότερο από το προηγούμενο. Ακριβώς αυτή η θετικότατη στάση του δήμου προς το ΝΟΑ δεν συμβαδίζει με τον αποκλεισμό του από την τουριστική επιτροπή.
-Ο δήμαρχος για άλλη μία φορά πιπίλισε μία καραμέλα-κατηγορία που δήθεν εκτοξεύτηκε από εδώ, σχετικά με την ικανότητα των στελεχών του. Για όσους δεν το διάβασαν λοιπόν, κι ένας από αυτούς μάλλον είναι -λόγω υποχρεώσεων;- και ο δήμαρχος, εδώ είναι τα σχετικά, ώστε την άλλη φορά να μην έχουμε πάλι τα ίδια. Η «αόριστη» επίθεση έγινε μάλιστα χωρίς λόγο, αφού ο δήμαρχος αναφερόταν στην άριστη συνεργασία του με τον κ Μαριάνο στην πρώτη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου (ας μη φανταστούμε καν τι θα γραφόταν στο διαδίκτυο αν τολμούσε στη θέση του κ. Μαριάνου να ήταν ο κ. Σφαλαγκάκος -ανίερες συμμαχίες, ιουδαϊσμοί και άλλα μπουροειδή). Μπράβο στη συνεργασία, που πράγματι κάνει θαύματα (ίσως αν είχε γίνει και το ενιαίο να είχαμε κι άλλα θαύματα…) και απόδειξη όλων είναι όντως η εξασφάλιση σημαντικού ποσού από το ΛΤ. Είναι από τα αυτονόητα που εξαιτίας των προκατόχων ανάγονται σε επιτυχίες.
-Ο ρόλος των παρατάξεων της αντιπολίτευσης δεν είναι μόνο να συμφωνούν με τις προτάσεις του δημάρχου, αλλά και να παραθέτουν αντίλογο καθώς και να φέρνουν προτάσεις και θέματα στο συμβούλιο. Το έκανε η Ενωτική Κίνηση και διαμαρτύρεται. Το έκανε η παράταξη «Μένουμε Αντίπαρο» και εισέπραξε άρνηση για δύο ζητήματα σοβαρότατα (βυτιοφόρο και σχολική στέγη). Είναι πιο βιαστικό το αίτημα της Εθνικής Τράπεζας για στάθμευση (λογικότατα απορριφθέν, αρκεί να δούμε την ίδια προθυμία για τη γενικότερη νομιμότητα στον πεζόδρομο και στην πράξη) ή του αιτήματος του κυνηγετικού Συλλόγου για την παραχώρηση Δημοτικής έκτασης 150-200 τετραγωνικών μέτρων (που, γενόμενο δεκτό, πρέπει να ανοίξει και το διάλογο για ζητήματα σχετικά με το κυνήγι: κυνηγετική περίοδος τον Αύγουστο, καταμέτρηση κυνηγετικών σκυλιών, κ.ά); Κάθε σοβαρή απάντηση δεκτή.
-Από τη στιγμή που παρουσιάζεται η απελθούσα Αρχή ως υπαίτια τόσο για την διάλυση της ΚΕΤΠΑΑ με τις συνέπειες που αυτό έχει για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού, όσο και για την πλασματική εικόνα που παρουσιάστηκε κατά τον οικονομικό απολογισμό λίγο πριν τη λήξη της θητείας (εκεί που κανείς δεν παρενέβη για να αμφισβητήσει τα νούμερα), η υιοθέτηση ενός δόγματος «περασμένα ξεχασμένα» από μία δημοτική αρχή που στηλίτευσε την πρώην κοινοτική αρχή και σχεδόν θήτευσε στα δικαστικά έδρανα τα περασμένα χρόνια για ζητήματα σημαντικά (και μη), προκαλεί απορία. Το συναινετικό κλίμα είναι προς όφελος όλων, η ατιμωρησία όμως σε σημαντικά ζητήματα είναι κάτι που βαρύνει στη συνείδηση πολλών σκεπτόμενων πολιτών και, κυρίως, δημιουργεί το υπέδαφος για διαιώνιση αυτής της ατιμωρησίας χάριν κάποιας κάθε φορά μεγαλόψυχης συναίνεσης. Κι όσοι θεωρήσουν αυστηρή αυτήν την προσέγγιση ας επικυρώσουν -εφόσον διαθέτουν σχετική μνήμη- την φερόμενη ως αξιόλογη ΚΕΤΠΑΑ της περασμένης δεκαετίας (με Ηλία Κανετούνη, κλπ), που έφτασε στο 2011 λαχανιασμένη και χρεωμένη.
-Ακόμα και η πολιτισμένη τελευταία συνεδρίαση έκανε σαφή την ανάγκη εφαρμογής με αυστηρότητα του Κανονισμού Λειτουργίας, ώστε να αποφεύγονται αντεγκλήσεις, παληκαρισμοί, ιστορικές παρεκβάσεις, διάλογοι συμβούλων με πολίτες, επιθεωρησιακές ατάκες και άλλα απορρυθμιστικά που κατά καιρούς έχουν συμβεί.
-Από τη στιγμή που τα προ ημερησίας έχουν –ορθώς- περιοριστεί και άλλα θέματα που πρωτοκολλούνται δεν φτάνουν μέχρι το δημοτικό συμβούλιο, πώς μπορούν οι αντιπολιτευόμενοι σύμβουλοι αλλά και εμείς να μάθουμε τι έχει γίνει με ζητήματα που έχουν ήδη συζητηθεί; περιφερειακός δρόμος, πεζόδρομος, απεντόμωση, δειγματοληψία ύδατος, δημοτική ιστοσελίδα, ανακύκλωση, εργολαβία καθαριότητας, εθελοντές, κλπ κλπ; Ειδικά τώρα που ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε: άλλο ένα εύσημο για το αυτονόητο. Τώρα ο Δήμος μπαίνει στην κύρια φάση του, μαζί και τα πολυαγαπημένα εύσημα αλλά και η κριτική.
ΥΓ: Σύμφωνα με το googlerank, το πιο αξιόπιστο εργαλείο μέτρησης της επισκεψιμότητας ενός ιστοτόπου, το blog αυτό είναι εδώ και καιρό στα 3/10, βαθμός υψηλότερος πολλών τοπικών ιστοσελίδων και ιστολογίων (ενδεικτικά: parosweb 5/10, antiparos-isl 4/10, antiapriafwni 3/10, φιλελεύθερος 2/10, αντιπάριος 2/10, parospress 2/10, antiparos.gr 2/10, μένουμε αντίπαρο 0/10, ενωτική κίνηση 0/10, μπουρού 0/10 κλπ). Αυτό για να μη μπερδεύουμε το Alexa με την αξιοπιστία της τοπικής πανίδας του γνωστού αγνώστου μπλόγκερ.
Ώρα της Γης: το logo της παγκόσμιας υποκρισίας
Ένας λόγος παραπάνω φέτος να πούμε όχι στην παγκόσμια υποκρισία
Δεν χρειάζεται εξήγηση.
Το προπέρσινο άρθρο ισχύει με ελάχιστες αλλαγές…
Πώς και πότε γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25η Μαρτίου
α) Γιορτάστηκε το 1838 με πρωτοβουλία του Δημάρχου, ενώ η Κυβέρνηση δεν εκπροσωπήθηκε επίσημα.
β) Ο Όθων ήταν αντίθετος να συνδυαστεί η επανάσταση με την εκκλησιαστική γιορτή του Ευαγγελισμού.
γ) Το παλάτι δεν επιθυμούσε έξοδα γιορτές την εποχή που οι Αγωνιστές δεν είχαν να φάνε.
δ) Το “υπερθέαμα”: εκατοντάδες νέοι με δαδιά ή λαδοφάναρα σχημάτισαν το “εν τούτω Νίκα” στο Λυκαβηττό, ενώ οι θεατές παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι.
ε) Λέγεται ότι για την πρώτη γιορτή της 25ης Μαρτίου δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.
Η 25η Μαρτίου, ως ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα του 1838 και από τότε καθιερώθηκε με θρησκευτική ευλάβεια σε όλο το πανελλήνιο. Η καθιέρωση της εορτής οφείλεται στην επιμονή και το πείσμα του Δημάρχου της Αθήνας Δημ. Καλλιφρονά ( 1805 – 1879). Ο Δήμαρχος ήρθε σε ρήξη με τη βαυαρική διοίκηση και συγκεκριμένα με το Υπουργείο των Εσωτερικών το οποίο δεν επιθυμούσε έξοδα για γιορτές, όταν οι αγωνιστές δεν είχαν να φάνε. Κατά μία άλλη εκδοχή το Παλάτι, μάλλον, δεν επιθυμούσε να συνδέσει την εθνική εορτή με την Ορθοδοξία, για να μη δώσει την ευκαιρία στην Εκκλησία να καπηλευτεί την επανάσταση των Ελλήνων. Τελικά, ο Δήμαρχος θα οργανώσει μόνος του τον εορτασμό και εκ του αποτελέσματος κατάφερε να δώσει πανηγυρική ατμόσφαιρα, που ευχαρίστησε τους 17.000 Αθηναίους, οι οποίοι κατοικούσαν, τότε, στην πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα, σημαιοστόλισε την πόλη και καθάρισε τις (λιγοστές) πλατείες. Ο εορτασμός άρχισε την παραμονή το βράδυ με 21 κανονιοβολισμούς. Και την άλλη μέρα, Παρασκευή πρωί, ανήμερα του Ευαγγελισμού, η Αθήνα ξύπνησε με 21 νέους κανονιοβολισμούς. Αριθμός συμβολικός , που συνδυάζεται με το ’21 της επαναστασης. Άρχισαν, έπειτα, να χτυπούν πανηγυρικά οι καμπάνες των εκκλησιών.
Το πρωί, της 25ης Μαρτίου 1838, εψάλη δοξολογία στον, τότε, Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Ειρήνης (στην οδό Αιόλου), στην οποία, και μόνο εκεί, παραβρέθηκε και ο Όθων ντυμένος με την παραδοσιακή φουστανέλα. Το απόγευμα οργανώθηκε από το Δήμο χορός στην πλατεία των παλαιών Ανακτόρων στον οποίο συμμετείχαν όλοι οι νέοι της πόλης ανεξάρτητα από την κοινωνική τους τάξη και τους παρακολούθησαν πολλοί από τους Αγωνιστές του 1821. Τη νύχτα ο Δήμαρχος, πάντα, φωταγώγησε με λαδοφάναρα τους κεντρικούς δρόμους και την Ακρόπολη.
Τέλος, οι Αθηναίοι έμειναν αποσβολωμένοι από το υπερθέαμα, όταν αντίκρισαν στο Λυκαβηττό φαναράκια που τα κρατούσαν νεολαίοι της εποχής και σχημάτιζαν ένα τεράστιο φωτεινό σταυρό με τις λέξεις «Εν τούτω Νίκα». Έτσι, το 1838 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25 Μαρτίου, ως μέρα μνήμης των Ελλήνων Αγωνιστών του 1821. Και τούτη η γιορτή έγινε με γκρίνια, με διαφωνίες και με πλουσιοπάροχη μεγαλοπρέπεια (ενώ χρήματα δεν υπήρχαν), κατά την πατροπαράδοτη συνήθεια μας. Οι κακές γλώσσες λένε ότι για τη γιορτή ετούτη δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.
Γιώργος Δαμιανός (http://www.24grammata.com/?p=11375)
κι ένα ακόμη πιο ενδιαφέρον θέμα: Πώς παρουσιάζεται η Eλληνική Eπανάσταση (1821) στα Τουρκικά σχολικά βιβλία
H γιορτή στην Αντίπαρο. Φωτογραφικό αφιέρωμα στον αντιπάριο εδώ
25 Μαρ 2011
Λεπτές ισορροπίες και βαριές κουβέντες
Κάνουμε κυκλικές κινήσεις και πέφτουμε πάνω στα χνάρια μας
> Γεννήθηκα το 1957 στη Συκιά Χαλκιδικής, στο τέρμα της Σιθωνίας. Ένα πανέμορφο χωριό με 5.000 κατοίκους χτισμένο πάνω στο τελείωμα ενός βουνού. Ήταν ένα μυθικό μέρος με παλιά σπίτια, αρχοντικά, διώροφα, τριώροφα και πέτρινα με ξύλινες βεράντες. Είχε ένα χρώμα ακαθόριστο, όσον αφορά τον χρόνο. Όταν βλέπω το χωριό μου, μου έρχεται στο μυαλό το 300 μ.Χ. Κάπως έτσι φαντάζομαι ότι θα ήταν οι κωμοπόλεις τότε στην επαρχία.
> Οι γονείς μου ήταν αγρότες. Ο πατέρας μου ήταν περιστασιακά και ξυλοκόπος. Έκοβε και κατέβαζε πεύκα από τα ψηλά του βουνού με μουλάρια και άλογα. Έβγαζε ένα μεροκάματο της τάξης των 5 δραχμών. Σκέψου ότι με 5 δραχμές τότε αγόραζες 2 κονσέρβες Zwan.
> Όταν ήμουν πέντε ετών οι γονείς μου αποφάσισαν να μεταναστεύσουν στη Γερμανία, στη Στουτγάρδη. Η πρώτη εικόνα που αντίκρισα εκεί ήταν αρρωστημένη για ένα παιδάκι στην ηλικία μου. Ήταν σαν να ζωντανεύουν οι εφιάλτες που βλέπεις στα όνειρά σου. Ξαφνικά, από εκεί που ήμουν ένα με τη γη, βρέθηκα μέσα από ένα ταξίδι 45 ωρών με το τρένο στην καρδιά της βιομηχανικής Ευρώπης, ανάμεσα σε υψικαμίνους και ένα μολυσμένο ποτάμι με μαούνες να μεταφέρουν κάρβουνα από το πουθενά στο πουθενά. Μέναμε σε ένα διαμέρισμα μαζί με άλλες τρεις οικογένειες Ελλήνων, κάθε οικογένεια σε ένα δωμάτιο. Γρήγορα αρρώστησα βαριά για περίπου έναν χρόνο. Ο οργανισμός μου δεν μπορούσε να προσαρμοστεί στο κλίμα.
> Στα 12 επιστρέφω στην Ελλάδα και κάνω τις δυο πρώτες τάξεις του γυμνασίου στη Θεσσαλονίκη, όπου έμενε η αδερφή μου. Στη Γ' Γυμνασίου πήγα σχολείο στον Άγιο Νικόλαo Χαλκιδικής. Ήμουν απείθαρχος μαθητής, άλλαζα συνέχεια σχολεία, έκανα αηδίες μέχρι που με έδιωξαν από όλα τα γυμνάσια της χώρας. Ευτυχώς, βρέθηκε μια θαυμάσια γυναίκα στο συμβούλιο των καθηγητών, στο γυμνάσιο του Αγίου Νικολάου, με υπερασπίστηκε και με ξαναπήραν την επόμενη χρονιά.
> Όταν τελείωσα το σχολείο ξαναγύρισα στη Γερμανία. Θεωρούσα ότι ήταν μια νέα διέξοδος για μένα. Μπήκα κατευθείαν στο προκαταρκτικό εξάμηνο για ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος και έκατσα εκεί δυόμισι χρόνια, συνεχίζοντας παράλληλα τις μουσικές σπουδές που είχα ξεκινήσει στη Θεσσαλονίκη. Δεν με έπειθε, όμως, καθόλου το πανεπιστημιακό θέμα. Εγώ έπαιζα μουσική από μικρός. Δεν είχα βλέψεις να κάνω κάτι σπουδαίο. Μου άρεσε να διαβάζω αυτά που ήθελα εγώ, να βλέπω πίνακες ζωγραφικής, να παρακολουθώ θέατρο όταν είχα τη δυνατότητα. Μου άρεσε να μελετώ ποίηση. Στα 13 μου διάβαζα τον Τοίχο του Σαρτρ - φαντάσου πόσο μπορεί να δηλητηριαστεί ένα παιδί από τέτοια αναγνώσματα. Διάβαζα Ρεμπώ, Μπωντλαίρ, θεατρικά, τη Δίκη του Κάφκα. Συγκλονιστικά αναγνώσματα. Βέβαια, έπεφτα μέσα σε ένα λαβυρινθώδες εσωτερικό περιβάλλον και πολλές φορές περνούσα μέρες ολόκληρες σε σιωπή. Σταματούσα να μιλώ, δεν επικοινωνούσα με το περιβάλλον και στο σχολείο αισθανόμουν ξένος. Ίσως ένιωθα και μια εσωτερική έπαρση. Μια υποκριτική ιδιότητα του ανθρώπου να ενστερνίζεται το εξωτερικό δράμα και να το κάνει δικό του.
> Εκείνη την εποχή στη Γερμανία άκουγα όλο το κλασικό ρεπερτόριο. Led Ζeppelin, Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival. Πηγαίναμε σε διάφορες κρατικές λέσχες νεολαίας όπου υπήρχε ασύδοτη ελευθερία. Μπορούσες να πιεις, να καπνίσεις, να γλεντήσεις, να κάνεις ό,τι θες, απλά υπήρχαν εκεί κοινωνικοί λειτουργοί που σε συμβούλευαν τι είναι καλό και τι όχι. Μετά άρχισαν να δημιουργούνται τα kelar, υπόγειοι, παράνομοι χώροι, όπου έδινες 2-3 μάρκα, σου έβαζαν μια σφραγίδα στο χέρι και γινόταν χαμός από κόσμο, χασίς και χάπια. Δοκιμάζαμε τα πάντα, γινόμασταν κουρούμπελα, χάναμε τον ορίζοντα από μπροστά μας, ενώ πολλά παιδιά έπαθαν και ζημιές. Ήταν κάτι σαν τα ρέιβ πάρτι που ήρθαν εδώ πολλά χρόνια μετά.
> Μια χιονισμένη μέρα, πηγαίνοντας στη σχολή, βγήκα από το μετρό και αντίκρισα τα δυο παράλληλα κτίρια του πανεπιστημίου, που ήταν κάπως σαν τους δίδυμους πύργους. Αμέσως έκανα στροφή, γύρισα σπίτι, πήρα μια τσάντα με πέντε ρούχα, πήγα στον σταθμό του τρένου και γύρισα πίσω στην Ελλάδα. Στον σταθμό της Θεσσαλονίκης με περίμεναν κάτι φίλοι με το αυτοκίνητο να με πάρουν και να πάμε να πιούμε. Εγώ τους ζήτησα να πάμε να δω τη θάλασσα. Πήγαμε στην παραλία, κάτσαμε μισή ώρα και, καθώς φεύγαμε, στα 200 μέτρα μας χτύπησε ένα αυτοκίνητο. Ο διπλανός μου σκοτώθηκε και οι υπόλοιποι τρεις κομματιαστήκαμε.
> Όταν έγινα καλά πήγα φαντάρος και μετά ξεκίνησα να δουλεύω στο Πόρτο Καρράς. Καθάριζα τζάμια και πατώματα, έκανα τον συνοδό στο λεωφορείο από το αεροδρόμιο, τον ταμία στο pool bar, δούλεψα στο λογιστήριο. Γρήγορα, όμως, αποφάσισα να φύγω και να κατέβω στην Αθήνα για να γραφτώ στο Εθνικό Ωδείο, στην πλατεία Βάθη. Είχα ακούσει το Βαγγέλη τον Ασημακόπουλο, τον Μπουντούνη και τον Μαυρουδή να παίζουν σε δίσκους και έλεγα «αυτοί είναι κιθαρίστες». Ξεκίνησα στο τμήμα του Ασημακόπουλου κι ενώ ήμουν καλός, η οικονομική ανάγκη με έκανε να αρχίσω να δουλεύω στα σκυλάδικα.
> Το πρώτο σκυλάδικο που δούλεψα ως κιθαρίστας ήταν η Ιφιγένεια στη Συγγρού. Αυτά τα μαγαζιά ήταν πολύ underground τότε. Όλος ο υπόκοσμος και οι τραβεστί εκεί μαζεύονταν. Κάθε βράδυ υπήρχαν πολλή βία, ένταση και συναίσθημα. Το ξημέρωμα έπρεπε να γίνει κάποιος ξυλοδαρμός, κάνα μαχαίρωμα, να βγουν πιστόλια, κάποιος έπρεπε να δείξει τον ανδρισμό του, κάποιος έπρεπε να πάρει τον ρόλο της γυναίκας. Οι θαμώνες έπαιζαν περίεργους ρόλους. Η κατάσταση είχε μια συναισθηματική επίφαση κι ένα δράμα το οποίο ήταν ψευδές. Βέβαια, οι πρωταγωνιστές σίγουρα περνούσαν το δράμα τους. Οι θαμώνες, οι ακροατές, οι παρατηρητές, δεν καταλάβαιναν τίποτα, δεν μπορούσαν να καταλάβουν αυτό το έργο. Πέρασαν πολλά χρόνια για να κατανοήσω τον λόγο που οι άνθρωποι βασανίζονταν τόσο πολύ. Δεν γούσταρα καθόλου τη φάση. Όταν τελείωνα τη δουλειά, έπαιρνα τις 800 δραχμές του μεροκάματου και σκεφτόμουν ότι τώρα θα πάρω ένα ταξί, θα πάω σπίτι, θ' ανοίξω την μποτίλια του υγραερίου, θα βάλω πανιά στα τζάμια και δεν θα ξυπνήσω ποτέ.
> Μετά, βρήκα απάγκιο στα νυχτομάγαζα της Πλάκας. Εκεί που ξεκινούσαν με δημοτικά και κατέληγαν σε Διονυσίου. Τότε, κάπου μεταξύ '81 και '83, ο κόσμος έβγαινε στην Πλάκα όπως πηγαίνει τώρα στην παραλία το καλοκαίρι. Δούλευα στον Άτταλο, στον Κρητικό, στου Μοστρού, στη Λητώ. Όλα τα προάστια ξεχύνονταν εκεί με τα καλά τους για να δείξουν οι κοπέλες την ομορφιά τους και οι άντρες τη μαγκιά τους. Κι εκεί γίνονταν φασαρίες. Όχι όπως στο σκυλάδικο, όμως. Εκεί τραγούδαγα κιόλας. Έλεγα βαριά λαϊκά. Είχα το ταμπεραμέντο, είχα και το ρεπερτόριο από μικρός στο σπίτι. Άκουγα Καζαντζίδη, Διονυσίου, Μπιθικώτση, όλους τους λαϊκούς τραγουδιστές, αλλά και τους ρεμπέτες, τον Βαμβακάρη, τον Τσιτσάνη και τους υπόλοιπους. Με το τραγούδι ανέβαινε και το μεροκάματό μου. Από τις 800 δραχμές που έπαιρνα έφτανα στις 1.800. Αλλά μετά δεν μπορούσα να δουλεύω μέχρι τα ξημερώματα και να έχω εξεταστική το πρωί στο ωδείο. Έτσι, μετά από τρεισήμισι χρόνια τα μάζεψα και γύρισα στη Θεσσαλονίκη.
> Έπιασα δουλειά ως δάσκαλος στο Ωδείο Βορείου Ελλάδας, αλλά έπαιρνα έναν μισθό της πείνας. Όταν σε κυνηγάει ο λυσσασμένος σκύλος της ανάγκης, δεν υπάρχει καμιά ρομάντζα γύρω. Όλα είναι επιβίωση. Αν ήμουν μόνος μου εντάξει, αλλά υπήρχε και το παιδί μου, που άρχισε να μεγαλώνει, και η γυναίκα μου. Η ζωή μου ήταν πολύ αλήτικη για να μπορώ να είμαι προσηλωμένος οικογενειάρχης, αλλά, παρ' όλα αυτά, έπρεπε να στρέψω την προσοχή μου σ' αυτούς τους ανθρώπους. Άρχισα να δουλεύω πάλι σε μαγαζιά στη Θεσσαλονίκη, έγραφα μόνος μου τραγούδια για να ξεφεύγω από όλο αυτό το πράγμα που δεν μ' άρεσε καθόλου. Μετά άρχισα να παίζω τα δικά μου κομμάτια σε μικρούς χώρους και τότε με πρόσεξε ο Νικόλας ο Παπάζογλου. Με ρώτησε για τα τραγούδια μου, έδειξε ενδιαφέρον και μου είπε να μπω στο στούντιο να τα ηχογραφήσω. Εγώ δεν είχα ιδέα από στούντιο. Φεύγαμε στις 7 το πρωί μεθυσμένοι από το μαγαζί μαζί με τον ηχολήπτη και πηγαίναμε στο στούντιο, χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι αυτό που τραγουδούσα δεν έστεκε τονικά.
> Οι πρώτες μου εμφανίσεις ήταν με πολύ λίγο κόσμο, αλλά εγώ το θεωρούσα δώρο. Για μια πενταετία ζούσα χωρίς χρήματα. Έκανα ενδιάμεσα κάποιες εμφανίσεις σε μερικά μπαράκια σε νησιά, μάζευα κάποια χρήματα από εκεί και μετά έκλεινα δουλειές για να παίζω τα δικά μου πράγματα. Πήγαινα τρεις μήνες στη Σίφνο, μάζευα 15.000-20.000 δραχμές όταν το ενοίκιο είχε 3.000. Ήταν τόσο μεγάλο το πάθος να βγω να παίξω ή να γίνω δημοσίως χάλια, που αυτό το πράγμα υπερέβαινε όλες τις ανάγκες μου. Ήμουν 48 κιλά, ποτέ δεν πήρα σάρκα πάνω μου. Ήταν μια περίοδος εξαιρετικά έντονη και όμορφη και μεγαλειώδης. Όταν κοιτάζω πίσω βλέπω ότι αυτή η περίοδος μπορεί να ήταν μια σκοτεινή τρύπα, μια μαύρη τελεία μέσα στη ζωή μου, αλλά ήμουν απολύτως λειτουργικός, εξαναγκασμένος, και ταυτόχρονα επιζητούσα πάση θυσία την έκσταση μέσα από την εργασία μου και την επιμονή μου. Έβρισκα τροφή στα κομμάτια μου, όταν έγραφα μια μελωδία δεν χρειαζόταν να φάω ούτε να πιω. Ζούσα από αυτό το πράγμα, όπως ζω και τώρα. Απλά τώρα έχω βάλει μια απόσταση ανάμεσα σ' αυτό και στον νου και την καρδιά μου. Είμαι κάποια μέτρα μακριά από τότε. Αυτό το φέρνουν η ηλικία και η αποχώρηση από το πεδίο δράσης και βολής.
> Τίποτα δεν με ωθεί να γράψω τραγούδια. Εκεί που πίνω κρασί με τους φίλους μου ή κάνω βόλτες με πιάνει κάτι που με κάνει να στριμωχτώ, να καθίσω σε μια γωνιά και να ασχοληθώ μόνο με αυτό. Είναι όπως μπαίνεις σε ένα λιβάδι την άνοιξη και βλέπεις και τσουκνίδες και μαργαρίτες. Ελπίζω να μην έγραψα μόνο τσουκνίδες στη ζωή μου.
> Πριν από είκοσι χρόνια έγραψα το «Πάμε να φύγουμε», που έλεγε «Πάμε να φύγουμε από αυτή την πόλη, όλα ξηλώθηκαν, μείναμε μοναχοί άνθρωποι, σπίτια και φωνές». Αυτό το τραγούδι έγινε πραγματικότητα πριν από δέκα χρόνια. Σηκώθηκα κι έφυγα από τις πόλεις, πήγα σε ένα χωρίο στην Πίνδο. Στις πόλεις κατανάλωνα τη ζωή μου περισσότερο στο να «βλεπόμαστε» και όχι στο να κάνω αυτό που θέλω. Τώρα χρειάζομαι νηφαλιότητα, ησυχία και γαλήνη. Μου αρέσει να πηγαίνω με τα παιδιά μου βόλτα στα βουνά, μου αρέσουν η ησυχία και το άγνωστο σε κάθε μου βήμα. Μου αρέσει να ξαπλώνω κάτω στο χώμα και να λέω μια προσευχή.
> Έχω διδαχθεί από πολλούς καλλιτέχνες. Από τον Τούντα και τον Μπαχ, από τον Τσιτσάνη και τον Μότσαρτ, από τον Βαγγέλη Παπάζογλου και τον Χάιντν, από τον Νίκο Παπάζογλου και τον Τσικ Κορία, από τον Γαβαλά και την Ίμα Σουμάκ. Αλλά μέχρι και Lady Gaga ακούω, γιατί ακούνε και τα παιδιά μου. Τώρα τελευταία όμως το έχω γυρίσει στην τζαζ. Ακούω αυτούς τους παράφρονες ανθρώπους. Αν δεν είσαι μουσικός, θα πρέπει να είσαι η μετενσάρκωση μουσικού για να ερμηνεύσεις τα έργα τους.
> Είμαι πατέρας τεσσάρων παιδιών. Τα παιδιά σε κάνουν να βγάζεις και το θηλυκό χρώμα σου. Δεν είναι εύκολο να το παραδεχτεί ένας άντρας αυτό, αλλά όταν τα παιδιά σου σε κοιτάζουν στα μάτια είναι πολύ εύκολο να αλλάξεις ρόλο και να μπεις σε αυτόν της μητέρας.
> Όταν με ρωτάνε αν θέλω να γυρίσω τον χρόνο πίσω, απαντώ όχι, γιατί δεν θέλω να χάσω τα δώρα που μου έχει χαρίσει ο χρόνος. Να γίνω 20 χρόνων και να καίγομαι; Για ποιο λόγο; Όσοι θέλουν να γυρίσουν τον χρόνο πίσω είναι επειδή δεν έζησαν ή δεν τους επιτράπηκε να ζήσουν όπως ήθελαν. Αν λες σε ένα παιδί να συγκρατηθεί, μπορεί και να κλείσει τελείως τις μηχανές του, να μην τις ανοίξει ποτέ μέχρι τα 80 του, και τότε να γίνει ένας ηλικιωμένος που θέλει να ζήσει από την αρχή τον έρωτα της ζωής του.
> Δεν μπορώ να κρατήσω άλλο μέσα μου τη μυθολογία της κραιπάλης και της καταστροφής, αλλά δεν έχω κάνει ακόμα τον κύκλο στη ζωή μου και μπορεί να με πιάσει καμιά τρέλα και να ξανακατέβω στην Αθήνα. Μπορεί στα γεράματά μου να θέλω να ζήσω στα Εξάρχεια. Μου αρέσει αυτή η περιοχή που έχει νεολαία, φασαρίες και μπάχαλο.
> Τα ταξίδια δεν είναι στους τόπους, τα ταξίδια είναι εδώ. Έχω φύγει από το μπαρ της Γωγώς στον Νέο Κόσμο μια Κυριακή στις 7 το πρωί και περπατώντας προς το Κουκάκι ένιωσα ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του κόσμου. Σχεδόν κάθε μέρα μου είναι ένα ταξίδι και θέλω το ταξίδι μου να είναι ανεπανάληπτο.
> Δεν είμαι υπέρ των παιδιών που αρπάζουν μια πέτρα και σπάνε τις βιτρίνες. Αυτό δυναμώνει ακόμη περισσότερο την ήδη υπάρχουσα άσχημη κατάσταση. Το όνειρο γίνεται πιο δραματικό και άσχημο. Και το άσχημο δεν φέρνει εξιλέωση. Εξιλέωση είναι η γνώση ότι αυτοί οι ίδιοι που σηκώνουν την πέτρα και σπάνε το κεφάλι του άλλου ή το τζάμι, αυτοί οι ίδιοι είναι το απόλυτο φως, η απόλυτη γνώση. Γι' αυτό πρέπει να γυρίσουν και να κοιτάξουν τον εαυτό τους. Δεν υπάρχουν εχθροί εκεί έξω, οι εχθροί είναι σύμβολα.
> Ανησυχώ ιδιαίτερα για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, με όλα αυτά τα πλήθη των απελπισμένων ανθρώπων που μου θυμίζουν το κομμάτι του Σαββόπουλου που έλεγε: «Όπου κοιτάζω να κοιτάζεις / όλη η Ελλάδα ατέλειωτη παράγκα / παράγκα, παράγκα, παράγκα του χειμώνα / κι εσύ μιλάς σαν πτώμα / Ο λαός,ο λαός στα πεζοδρόμια κουλούρια ζητάει και λαχεία / κοπάδια, κοπάδια, κοπάδια στα υπουργεία / αιτήσεις για τη Γερμανία». Αυτό ακριβώς ζούμε και τώρα. Κάνουμε κυκλικές κινήσεις και πέφτουμε πάνω στα χνάρια μας. Θα κάνουμε ό,τι ωραιότερο και υψηλότερο μπορούμε για να μπούμε σε μια διαφορετική κατάσταση, θα ονειρευτούμε έναν κόσμο ιδανικό, θα μάθουμε ξανά να ονειρευόμαστε. Θα γίνουμε σοβαροί ονειρευτές, όχι κωλόπαιδα. Θα πάρουμε την ευθύνη των πραγμάτων. Είμαστε υπεύθυνοι για το έργο ή δεν είμαστε; Θα πορευτούμε με τον διπλανό μας ή όχι;
> Μπορεί να λέω ότι δεν θα αποχωρήσω ποτέ από το τραγούδι, άλλα αυτό είναι ψέμα. Δεν μπορείς να παίζεις εσαεί. Τώρα έχω τη βιολογική και συναισθηματική δύναμη να το κάνω, αλλά μερικές φορές, όταν ανοίγεται μπροστά μου μια παράδοξη κατάσταση, πιο πολύ με ελκύουν το άγνωστο και η παραίτηση από την προηγούμενη εργασία μου, παρά η μουσική και το τραγούδι.
> Η αγάπη περισσότερο εκπέμπεται από εμάς προς τον κόσμο και όχι το αντίστροφο. Και η ειρωνεία είναι ότι όλοι ζητάμε την αγάπη. Ενώ στην ουσία εμείς οι ίδιοι είμαστε η αγάπη, εμείς είμαστε η ελευθερία, εμείς είμαστε η αλήθεια, από μας εκπορεύονται όλα αυτά. Είναι βασικά, ουσιαστικά συστατικά της ύπαρξης. Εάν δεν τα έχουμε αυτά, να πάμε να γαμηθούμε, να βυθιστούμε στο τίποτα.
> Τώρα πια είμαι πιο διαλλακτικός. Η κατανόηση είναι πρωτεύον στοιχείο. Δεν μετράς τους ανθρώπους με μεζούρα, αρχίζεις και τους δέχεσαι κι αυτό είναι ένα τεράστιο δώρο που στο φέρνει ο χρόνος.
> Ο χρόνος δεν με πιέζει. Ίσα ίσα μου δημιουργεί τη λαχτάρα του τέλους. Οι ψευτολάτρεις της ψευδοπραγματικότητας δεν έχουν να χάσουν τίποτα, εάν δε συνεχιστεί το έργο.
> Δεν νοσταλγώ τίποτα κι ούτε πρόκειται. Ίσως να νοσταλγώ το μέλλον.
πηγή: Lifo