Καταρχήν η απουσία αρκετών (ανάμεσα στους οποίους και τα τίμια και κοπτόμενα για την μία και μοναδική αλήθεια ΜΜΕ – περισσότερα στο τέλος) ήταν εμφανέστατη, παρότι επρόκειτο για την πρώτη ταυτόχρονη συνάντηση των τριών υποψηφίων σε θέματα θέσεων του προγράμματος του κάθε συνδυασμού. Λόγω καιρού και ίσως και ωχαδερφισμού μόνο 70 περίπου μέλη προσήλθαν. Η συνάντηση ήταν ουσιαστική, πιο ουσιαστική από κάθε άλλη μέχρι σήμερα, και οφείλουν ΟΛΟΙ οι χθεσινοί ομιλητές να καλέσουν τον σεμνό Πρόεδρο του συλλόγου και τα μέλη του σε μία αντίστοιχη συνάντηση, στην Αντίπαρο αυτή τη φορά.
Χαρακτηριστικά σημεία:
-Η παρότρυνση-έκκληση του προέδρου του Συλλόγου κ. Βιάζη να “μονιάσει το νησί”. Ο κ. Βιάζης μοίρασε ακριβοδίκαια το χρόνο κι έδειξε το λόγο που χαίρει γενικότερου σεβασμού. (00:00 - 03:45)
-η διαφορετική προετοιμασία των ομιλητών για την περίσταση. Ο κ. Σφαλαγκάκος μοίρασε φυλλάδια τυπωμένα ειδικά για τα μέλη του Συλλόγου, ενώ κι ο κ. Μαριάνος μοίρασε το επίσημο πρόγραμμά του (υπάρχει και στο blog του συνδυασμού). Ο κ. Λεβεντάκης, με τη σιγουριά του βετεράνου της πολιτικής, δεν παρουσίασε κάτι παρόμοιο, παρότι, όπως δήλωσε, είχε φτιάξει ένα τετρασέλιδο, αλλά αποφάσισε να πει αλήθειες (σσ. δηλαδή στο τετρασέλιδο τι έγραφε;). Μέλη του Συλλόγου πάντως ομολόγησαν ότι ήταν η πιο σοβαρή και εμπεριστατωμένη ομιλία υποψηφίων ως σήμερα.
-Οι ατάκες του κ. Λεβεντάκη γενικά. Μίλησε για ενδιαφέροντα ζητήματα σε ένα πιο λαϊκό/μπρουτάλ ύφος (Μερικές μόνο: “νιώθω μια αγαλλίαση ψυχής” – υπονοώντας τους δύο προηγούμενους ομιλητές και αργότερα καταλογίζοντας ως “γλύψιμο” το “άνοιγμα” που διέκρινε στην ομιλία του κ. Μαριάνου-, “Να σας πω για ανιδιοτέλεια; Ότι δεν στηριζόμαστε; Θα με πιστέψετε; Δεν είμαστε κοινωνία αγγέλων”, “η αλήθεια είναι μαλώτρα”, “γαργαλήθηκα από τους προηγούμενους ομιλητές”) που δεν ήταν απαραίτητα κακό, ας το αποκαλέσουμε απλά διαφορετικό και χαρακτηριστικό της απλότητάς του.
-Η απορία του κ. Μαριάνου για το λόγο που, ενώ συγκλίνουν τόσο πολύ οι θέσεις του συνδυασμού του με αυτόν του κ. Σφαλαγκάκου, δεν κατάφεραν να συμπράξουνε σε ένα συνδυασμό. Η απάντηση υπάρχει βέβαια…
-Ο ζήλος κι ο ερασιτεχνικός (αφού όπως δήλωσε δεν είναι επαγγελματίας της πολιτικής) ορθολογισμός του κ Σφαλαγκάκου (03:45-30:20), που καταμέτρησε τους λόγους που μια ομάδα αποφάσισε να ενεργοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο, η μετρημένη και σοβαρή εξήγηση του κ. Μαριάνου (30:30-64:36) για τη σημασία που έχει η αξιοκρατική ψήφος και οι αρχές “υπερκομματικότητα-λαϊκή συμμετοχή-διαφάνεια”, έννοιες που αναφέρθηκαν αρχικά κι από τον κ.Σφαλαγκάκο.
-Ίσως αυτός ήταν ο λόγος που ο κ. Λεβεντάκης (65:00-85:39) επέλεξε ένα άλλο ύφος στην ομιλία του, λίγο πιο ειρωνικό και επιθετικό, πάντως ειλικρινές, που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως: πρόβαλλε την εμπειρία του συνδυασμού του στην τοπική αυτοδιοίκηση (άποψη του μπλογκ και αρκετών άλλων: με την ανάπτυξη που δεν παρουσίασε το νησί, όποιος συμμετείχε στα κοινά αυτό το διάστημα φέρει ευθύνη, όχι ισόποση, αλλά φέρει), έκανε νύξη στο ενιαίο και στους πονηρούς σκοπούς αυτού, υπενθύμισε την ηρωική του πράξη έναντι του κ. Παπαμανώλη που κύλισε τον τροχό της αυτονομίας του νησιού, αναφέρθηκε στην ενδεχόμενη –ως έσχατη και μόνο σε ανάγκη- λύση των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα). (ΣΔΙΤ = το μεγαλύτερο φαγοπότι του ιδιωτικού τομέα - η διεθνής εμπειρία είναι αποκαλυπτική).
-Τόσο ο κ. Σφαλαγκάκος όσο και ο κ. Μαριάνος δήλωσαν ότι τα κόμματα δεν έχουν θέση στις εκλογές αυτές. Αντίθετα ο. κ. Λεβεντάκης υποστήριξε ότι τα κόμματα έχουν θέση στις εκλογές, αφού μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε αντί να μας εκμεταλλευτούνε. Μμμμμ… Μπερδευτήκαμε….
-Και οι τρεις επέμειναν στην αδυναμία του νησιού να αυξήσει τον τουριστικό του όγκο τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο. Επομένως η έννοιες εναλλακτικός τουρισμός, επιμήκυνση σεζόν, αειφορία, αποανάπτυξη γίνανε οι καραμέλες που θα πιπιλάνε όλοι, ειδήμονες και αδαείς, τα επόμενα χρόνια.
-και οι τρεις αμφέβαλλαν για την αξιοπιστία της εξαγγελίας για το βιολογικό και την αφαλάτωση. Μήπως η κ. Μανέτα οφείλει αύριο στον απολογισμό της να δώσει εξηγήσεις για τη δυσπιστία αυτή;
Αξίζει να ακούσετε και τις ερωτήσεις που τέθηκαν από τους παρευρισκομένους. Εκεί κρύβονται και:
- η δέσμευση όλων ότι ο Ακονητός δεν κλείνει, αλλά νομιμοποιείται, αναπλάθεται και φορολογείται, κι εν πάσει περιπτώσει το μέλλον του πρέπει να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση
-η δυσκολία διάνοιξης των προσβάσεων στις κλειστές παραλίες αν δεν υπάρξει λαϊκή συμμετοχή - ξεσηκωμός
-η αδυναμία λήψης δραστικών μέτρων για τα βοθρολύματα του Ακονητού (όταν αρχίσει να πληρώνει ο Δήμος πρόστιμα θα υπάρχει και τότε αδυναμία;)
-η αγωνιώδης ανάγκη των κατοίκων να ακούσουν μέτρα που βελτιώνουν την καθημερινότητα τους
Μην ξεγελιέστε από όλα τα παραπάνω. Είναι μία υποκειμενική θεώρηση ενός blogger και μόνο, που έχει προτίμηση αλλά φροντίζει να μην την αφήνει να ξεχειλίσει μέσα από τα γραπτά του. Άλλη άποψη ίσως εκφράσουν τα άλλα ιστολόγια Πάρου-Αντιπάρου. Δεκτή, εφόσον είναι ειλικρινής, η υποκειμενικότητα στα μπλογκς είναι αυταπόδεικτη. ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΟΜΩΣ ΟΧΙ.
Έχει διατυπωθεί πολλές φορές από εδώ αυτή η θέση, δεν αρκεί μόνο το ενυπόγραφο ενός δημοσιογραφικού άρθρου, που κι αυτό δεν υπάρχει πάντα, μόνο υπονοείται.
Δείτε ενδεικτικά:
“Με μεγάλη συμμετοχή κόσμου η εκδήλωση Λεβεντάκη στην Αντίπαρο” γράφει ο ένας δημοσιογραφικός πόλος,
“Εποικοδομητικός διάλογος Μαριάνου – Αντιπαριωτών” γράφει ο άλλος και τελικά πρέπει να ρωτήσουμε τους ίδιους τους υποψηφίους για το τι ακριβώς συνέβη στις ομιλίες τους…
Δείτε και το σημερινό φύλλο της “Φωνής”. Τι να πιστέψει κανείς;
Η υποκειμενικότητα στα μπλογκς είναι αυταπόδεικτη. ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΟΜΩΣ ΟΧΙ. Κι αν λέμε βλακείες ας μας εξηγήσει κάποιος βάσει ποιου κώδικα μπορεί να γράφει ένας δημοσιογράφος κατά το δοκούν, κείμενα υποκειμενικά και άρα συχνά αποπροσανατολιστικά. Τελικά με αυτή την στάση είναι που τα μπλογκς γίνανε πύλες ενημέρωσης πιο αξιόπιστες καμιά φορά από τα παραδοσιακά ΜΜΕ, που μπλέξανε την αλήθεια με το συμφέρον και την εκτίμηση με την προτίμηση.