2 Δεκ 2010

Ο καρόδρομος που τόσο αγαπήσαμε είναι πάλι εδώ: Εργοβλάβε ευχαριστούμε

Πριν επτά μήνες έκπληκτοι αντικρίσαμε εργασίες στο κατεστραμμένο οδόστρωμα του περιφερειακού δρόμου που περνάει μπροστά από τις Ψαραλυκές και φτάνει μέχρι το ύψος του ελικοδρομίου. Σταυροκοπηθήκαμε, τρομάξαμε, κοιταχτήκαμε μεταξύ μας: δεν πιστεύαμε στα μάτια μας.
Θέλαμε πίσω τον καρόδρομό μας.
Αυτός ο καρόδρομος ήταν μία ανάμνηση του μανταλενικού παρελθόντος, μια πίστα για τους adrenaline junkies, έδινε δουλειά στο ιατρείο, στα βουλκανιζατέρ και στα βενζινάδικα, έδειχνε πώς μπορεί με απλά μέσα να αναπτυχθεί εναλλακτικός τουρισμός, και, κυρίως, πώς μπορούσε μία αστοχία στο σχεδιασμό για το βιολογικό να αποδειχτεί επωφελής για το αειφόρο νησί.
Η συνέχεια έδειξε επίσης πώς ένας εργολάβος μπορεί χωρίς ίχνος ντροπής να μας κοροϊδεύει κατ’ εξακολούθηση. Με πάχος ασφάλτου που όσοι γνωρίζουν λένε πως δεν ξεπέρναγε το 1/4 του προβλεπόμενου (υπάρχει σχετική διόρθωση στα σχόλια) ο δρόμος στρώθηκε, το καλοκαίρι όλοι θαυμάζανε τη φρέσκια άσφαλτο και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί αυτό που από τότε είχαμε προβλέψει, βασιζόμενοι στην αντιεπαγγελματική συμπεριφορά του εργολάβου, όμοιου με πολλούς άλλους που πράττουν κατά βούληση και παραδίδουν κακοτεχνίες. Εδώ το άρθρο της 13ης Απριλίου 2010 με τίτλο:


“Εγκαταλείπουμε το αγγλικό σύστημα οδήγησης. Αρχίζει το Παρίσι – Ντακάρ…”
Untitled-1_thumb[2] DSC02404_thumb[2]
που τελείωνε με τη διαπίστωση – πρόβλεψη:
Κρίνοντας πάντως από την πρώτη εντύπωση για τον πολύπαθο δρόμο, πάλι ψωνίσαμε από σβέρκο. Γιατί κάποιος που εξαρχής αδιαφορεί τόσο εξόφθαλμα για τους πολίτες σε ένα δημόσιο έργο δεν μπορεί να μας πείσει για το αίσθημα ευθύνης που οφείλει να διαθέτει σχετικά. Ίδωμεν…”
Δείτε λοιπόν: Ο ΚΑΡΟΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ ΕΔΩ-ΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ!
dromos 006dromos 001 dromos 002 dromos 003 dromos 004 dromos 005  dromos 007 dromos 008 dromos 009 
Ακολουθεί η επιστολή του φίλου-ενεργού πολίτη-συνήθους υπόπτου-γιατί δεν πολιτεύτηκες Γιάννη Τριαντάφυλλου



ΥΠΑΡΧΕΙ…ΚΑΠΟΥ….ΚΑΠΟΙΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ!!!

To τελευταίο διάστημα οι κάτοικοι της Αντιπάρου γίνονται μάρτυρες μιας ακόμα προχειρότητας και κακοτεχνίας, η οποία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων άμεσα.
Ο περιβόητος και πολύπαθος περιφερειακός δρόμος που οδηγεί από το λιμάνι προς σπήλαιο και Αη-Γιώργη, ο οποίος για 2-3 χρόνια ήταν δρόμος κατάλληλος μόνο για γαϊδούρια και αγώνες ανώμαλου δρόμου μετά την κακοποίηση από τα έργα της αποχέτευσης(το έργο βέβαια δεν προχώρησε…) κατάφερε μετά από πρόχειρη μελέτη(όπως ομολόγησε ο εργολάβος) της κοινότητας Αντιπάρου να επισκευασθεί στα τέλη του περασμένου Μαΐου.
Πολλοί κάτοικοι κατά την διάρκεια των εργασιών είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους και πολλοί μάλιστα στοιχημάτιζαν ότι με τις πρώτες βροχές του χειμώνα η λιγοστή …άσφαλτος θα αρχίσει να φθείρεται.Τελικά το στοίχημα το κέρδισαν αφού ο δρόμος κάθε μέρα που περνούσε παρουσίαζε και μια νέα λακκούβα. Μετά την αγανάκτηση των οδηγών, και την πίεση της κοινότητας μόλις σήμερα 01/12/2010 ο εργολάβος με μικρό συνεργείο προσπάθησε να μπαλώσει τα χαλασμένα και επικίνδυνα σημεία του δρόμου. Δεν έλειψαν οι λογομαχίες με τους περαστικούς οδηγούς και τον τεχνικό της κοινότητας οι οποίοι προσπάθησαν να πείσουν το συνεργείο ότι αυτά είναι προχειρότητες και το ότι σε λίγες μέρες πάλι ο δρόμος θα χαλάσει κάπου αλλού…Ο εργολάβος μάταια προσπάθησε να πείσει τους περαστικούς ότι “φταίει η υγρασία στο συγκεκριμένο σημείο” και επέμενε ότι έκανε ό,τι έλεγε η μελέτη του έργου, η οποία δεν ήταν η κατάλληλη. Αυτός όπως ισχυρίζεται είχε αναφέρει τα προβλήματα, αλλά μόνο προφορικά και όχι εγγράφως, όπως θα έπρεπε.
Η κοινότητα όπως λέει δεν έχει παραλάβει το έργο, η δε νέα δημοτική αρχή δεν προτίθεται να το παραλάβει και οι μόνοι που ταλαιπωρούνται χωρίς να φταίνε, είναι οι οδηγοί και οι κάτοικοι του νησιού…
Τελικά υπάρχει κάπου κάποιος …υπεύθυνος που μπορεί να δώσει λύση σ’ αυτή την κακοτεχνία ή έτσι απλά θα μπαλωθεί ο δρόμος και έχει ο Θεός; Ελπίζω να μην γραφτεί για τον δρόμο αυτό ένα ανάλογο δημοτικό τραγούδι σαν και αυτό: την τράτα μας την κουρελού την χιλιομπαλωμένη, όλο την εμπαλώναμε κι όλο ΄ταν ξηλωμένη…………
Τριαντάφυλλος Γιάννης  (ένας -και όχι ο μοναδικός- αγανακτισμένος Αντιπαριώτης)
Ένα πολύτιμο μάθημα για όλους, αφού από εργολάβο σε εργολάβο υπάρχει τεράστια διαφορά, ανάλογης της διαφοράς που έχει ένας πρότυπος δρόμος με άσφαλτο από τον καρόδρομο μας. Η απερχόμενη κοινοτική αρχή δεν το έμαθε. Ας ελπίσουμε να το γνωρίζει η νέα δημοτική αρχή (που δηλώνει ότι έχει και πολύχρονη εμπειρία στα κοινά).
Άλλο εργολάβος κι άλλο εργοβλάβος.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

οσοι τυχον περασαν απο τον δρομο αργα το απογευμα σημερα θα διαπιστωσαν οτι μετα το προχειρο μπαλωμα ο δρομος εξακολουθει να φουσκωνει και η ασφαλτος να γινεται κοπρια σε κανα δυο μερες θα φανερωθουν και αλλες τρυπες.
και ετσι και πιασει και καμια βροχη τοτε να δουμε τι θα μας πει ο εργολαβος.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ.
Ο ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ,Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ,Η ΙΔΙΑ Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΜΠΗΚΑΝ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΜΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΑΜΠΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΜΟΙΡΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ.
ΤΟ ΓΑΡΜΠΙΛΙ ΚΑΙ Η ΑΜΜΟΣ ΓΛΥΣΤΡΟΥΣΑΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ.
ΑΥΤΑ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

τελικά μόνο καρόδρομοι σας ταιρι
άζουν

Ανώνυμος είπε...

Η Μανέτα σε ένα μήνα μετακομίζει στον Πειραιά,και άντε να την βρεις.
Η νέα δημοτική αρχή έχει δηλώσει πώς; θα αντιμετωπίσει αυτό το γεγονός; έχει πάρει κάποια υπεύθυνη θέση ο νέος Δήμαρχος;

Ανώνυμος είπε...

Αντίπαρος, μια μικρογραφία της Ελλάδας!!!Υποτίθεται ότι έγιναν και μελέτες που κόστισαν και αρκετά φαντάζομαι.Ποιός στο καλό είναι υπεύθυνος και υπόλογος για αυτό το χάλι?Ο εργολάβος? οι εργάτες?Ο επιβλέπων μηχανικός?Η κοινοτική αρχή? ή εμείς τα κορόιδα που πληρώνουμε?Μπορεί κάποιος να απαντήσει? Ήμαρτον πια!

Merlin είπε...

Ψυχραιμία παιδιά. Όποιος βάλει το άλογο του δίνω δωρεάν το κάρο και είναι και αντίκα. Λεβέ γερά πάρ' τους πίσω τα λεφτά.

Magos Gsisspor είπε...

Μετα από επικοινωνία με την κοινότητα και ειδικούς επί του θέματος, μεταφέρουμε τα εξής:

-το πάχος της ασφάλτου δεν είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο, αφού έγινε δειγματοληπτικός έλεγχος πριν αρκετές ημέρες από το μηχανικό της Κοινότητας, και δεν είναι το 1/4 που γράφτηκε - θα διορθωθεί.

-το υλικό της ασφάλτου δεν είναι ποιοτικά άλλο απο αυτό της μελέτης. Ίσως το πρόβλημα αφορά την ίδια τη μελέτη που εγκρίθηκε. Ίσως πάλι όχι.

-δεν είναι γνωστό για ποιον λόγο η άσφαλτος δεν "πιάνει".

-δεν φταίει απαραίτητα ένας, ούτε πρέπει να στοχοποιείται κάποιος από όσους αναφέρθηκαν στα σχόλια (αν γίνει ένα ατύχημα πάντως ας αναρωτηθούμε ποιος θα ευθύνεται)

-θα γίνουν περαιτέρω αναλύσεις και διερεύνηση για το τι φταίει

-ίσως η μοίρα του δρόμου αυτού είναι να είναι καρόδρομος. Κι η δική μας να γκρινιάζουμε. Αν υπάρχει λόγος να στοχοποιηθεί κάποιος κάντε το στα σχόλια, αλλά μόνο επώνυμα.

yannis triantafyllos είπε...

Τελικά κανένας δεν φταίει!!!! για το χάλι του δρόμου.Αλλά το αστείο είναι οτι μετά από μία μέρα που πέρασε από την επιπόλαιη αποκατάσταση των ζημιών, στο δρόμο εμφανίστηκαν νέες λακκούβες.
Θα ήταν καλύτερα πιστεύω να καλέσει ο εργολάβος και η κοινότητα αυτόν που έκανε την μελέτη(που όπως μάθαμε εχθές, ο μελετητής είναι ο κ. ΓΑΒΑΛΑΣ από το επαρχείο Πάρου)και να εκτιμήσει ο ίδιος την κατάσταση του δρόμου.
Το σίγουρο είναι ότι κάποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη τελικά ,δεν νομίζετε????
Και επίσης το μόνο βέβαιο είναι οτι αυτός που δεν φταίει σε τίποτα είναι ο απλός κάτοικος του νησιού και ο κάθε απλός οδηγός που σαν Μαλάκας(με Μ. κεφαλαίο...) θα πρέπει να πληρώσει αύριο τέλη κυκλοφορίας για κάποιο δρόμο που δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει.
Και επίσης σε κάποιο υποτιθέμενο ατύχημα αύριο-μεθαύριο ποιός θα είναι ο υπεύθυνος?????

ωλιαρος είπε...

Λίγες απόψεις για το ζήτημα
Στο περιφερειακό δρόμο από ψαραλυκη έως ελικοδρόμιο έγινε αντικατάσταση του υπάρχοντος ασφαλτοτάπητα γιατί παρουσίαζε σοβαρές φθορές
Οι ασφαλτοστρώσεις έγιναν με μελέτη του Επαρχείου
Η μελέτη προέβλεπε ότι η διάστρωση του τελικού ασφαλτομιγματος θα είναι 5 cm
Ένας δρόμος δεν αποτελείται μόνο από τον ασφαλτοτάπητα αλλά έχει ως υποκείμενα δυο άλλες στρώσεις την βάση και την υποβαση που στην προκείμενη περίσταση θεωρήθηκαν ως υποβαση και τοποθετήθηκε νέα βάση 10 cm
Και τώρα στο ζουμί γιατί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα παρουσιάστηκαν τόσες φθορές στο οδόστρωμα
Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την συμπεριφορά ενός οδοστρώματος είναι η ποιότητα κατασκευής (καλή συμπύκνωση βάσης) η καταλληλότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών η μελέτη διαστασιολογησης τα κυκλοφοριακός φόρτος και η υγρασία στην υποβαση και βάση
Εν προκειμένου κατά την γνώμη μας
1.Το πάχος του ασφαλτοτάπητα που κατά τον μηχανικό της κοινότητας ευρεθη όπως στην μελέτη 5 cm δεν επαρκεί και βεβαίως πρέπει να ελεχθει και η συμπύκνωση της βάσης
2.ο δρόμος είναι σε επιχωση και καθώς δεν υπάρχουν επενδύσεις από σκυρόδεμα διεισδύει η υγρασία με αποτέλεσμα τις καθιζήσεις
3. δεν πρέπει να έχει γίνει καλή συμπύκνωση μετά την τοποθέτηση των σωλήνων αποχέτευσης
ΑΡΑ το έργο πάσχει και σε επίπεδο μελέτης και πιθανολογούμε και σε επίπεδο κατασκευής
Και το κυριότερο μάλλον θα ξαναπαρουσιάσει τα ίδια προβλήματα
Οι ευθύνες και οι λύσεις στους και από τους αρμοδίους