20 Ιαν 2009

Αγαπάς την Παιδεία; ΑΠΟΔΕΙΞΗ....


Όπως είναι γνωστό, το καθεστώς υπό το οποίο τελούν οι εκπαιδευτικοί στην Αντίπαρο, δηλαδή η παράβαση στην τήρηση του προβλεπόμενου ωραρίου σε περίπτωση απαγορευτικού απόπλου, έχει γίνει αρκετές φορές αντικείμενο κριτικής και σχολιασμού. Με αφορμή την καλοοπροαίρετη ανακίνηση του θέματος από το ParosPress παρουσιάσθηκαν κάποια σχόλια μάλλον απαξιωτικά για τη συμπεριφορά των εκπαιδευτικών στο ζήτημα αυτό.

Παραθέτουμε το αρχικό μας σχόλιο, την αντίδραση που πυροδότησε στο parospress και την ανταπάντησή μας. Καλείστε όσοι έχετε άποψη στο ζήτημα να την καταθέσετε στο parospress ή εδώ, για ένα θέμα που, αν και επουσιώδες, απασχολεί το νησί κάθε Ιανουάριο και Φεβρουάριο (μόνο) τα τελευταία 15 χρόνια.

Η πρώτη ανάρτηση από το antiparos-blog παρακάτω, για τη νύξη που έγινε για το γεγονός (λόγω απαγορευτικού οι εκπαιδευτικοί που διαμένουν στην Πάρο έφυγαν από τα σχολεία τους νωρίτερα):

"Τέλος, για το γεγονός που αναφέρθηκε για τους καθηγητές, ας μην αναμασάμε τα ίδια κάθε φορά: είναι στοιχειώδης υποχρέωση των αρμοδίων να ελέγχουν αν οι εκπαιδευτικοί είναι συνεπείς στην εργασία τους (και συνήθως είναι, τουλάχιστον πολύ περισσότερο από άλλους εργαζομένους) και εκεί και μόνο αναφέρονται και λογοδοτούν οι εκπαιδευτικοί.

Ας θυμηθούμε την επιστολή του συλλόγου γονέων στις αρχές του σχολικού έτους, που ζήταγε ευγενικά μεν, με σαφήνεια δε, τη διαμονή των καθηγητών και δασκάλων στο νησί και που εισέπραξε μία διπλωματική απάντηση από τον Προϊστάμενο Εκπαίδευσης, που απέκλεισε κάθε τέτοιου είδους παρέμβαση στο μέλλον.

Αν το νησί δεν εκφράσει έμπρακτα την επιθυμία του να διαμένουν οι εκπαιδευτικοί στο νησί, δηλαδή με ολοκληρωμένο πλάνο ενοικιαζομένων κατοικιών σε ανταγωνιστικές τιμές και, το κυριότερο, με υποσχέσεις για βιώσιμη καθημερινότητα (ανοικτά εστιατόρια, φέρυ μπωτ πέραν του παρόντος ωραρίου, χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας, και άλλα, που όσοι ζουν εδώ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ τα γνωρίζουν καλά), τότε είναι υπερβολικό να αντιδρούμε κάθε φορά που δεν προσέρχονται ή αποχωρούν πρόωρα λόγω απαγορευτικού απόπλου.

Σωστά σχολιάζεται το ότι έφυγαν οι καθηγητές νωρίτερα σε μία ωστόσο ειδική μέρα (απαγορευτικό), αλλά ας μην το γενικεύσουμε πάλι απαξιώνοντάς τους. Ας αναζητήσουμε καλύτερα τα αίτια που επιλέγουν να διαμένουν νομότυπα στην Πάρο και να κάνουν κάθε μέρα ταξίδι για να φτάσουν στο χώρο της εργασίας τους".

Αυτά γράφτηκαν τότε. Μέχρι που ένα σχόλιο στο parospress έγινε η εξής ανάρτηση:

[από εδώ]"...Όπως αναφέρει ο συντάκτης του, είναι πρώην μαθητής σχολείων της Αντιπάρου, (...) το κυριότερο όμως που θέτει εκτός των άλλων είναι το ηθικό ζήτημα που δημιουργείται και ένα ερώτημα:
"Έχει το δικαίωμα ο δημόσιος λειτουργός και όχι υπάλληλος, όπως είναι ο εκπαιδευτικός, να μην βρίσκεται στο χώρο εργασίας του, προφασιζόμενος πεζές δικαιολογίες όπως "δεν υπάρχει εστιατόριο (που υπάρχει και λειτουργεί καθημερινώς στην Αντίπαρο), δεν υπάρχει γυμναστήριο, δεν υπάρχουν πολλοί χώροι διασκέδασης, δεν έχει συνεχόμενη συγκοινωνία όλο το 24ωρο;" .
Διαβάστε το σχόλιο του μαθητή:
"ΩΩΩΩ πάλι με την γνωστή καραμέλα του προϊστάμενου στην Ζιμπάμπουε... Ναι κύριε ο προϊστάμενος έχει πει στους καθηγητές ότι μπορούν να μένουν στην Πάρο, αλλά αυτόν τι τον νοιάζει αν γίνεται μάθημα ή όχι; Το δικό του παιδί δεν πηγαίνει σχολείο στην Αντίπαρο...πηγαίνει στην Σύρο (λέμε τώρα, μπορεί να μην έχει και παιδί:Ρ).
Το θέμα είναι ότι χάνονται πολλές ώρες διδασκαλίας, ώρες που δεν αναπληρώνονται. Επίσης αν θεωρείτε τους καθηγητές απλούς "δημόσιους υπάλληλους" τότε ας τους αφαιρεθούν τα έξτρα προνόμια... όπως και τα έξτρα μόρια που καρπώνονται από την θητεία τους στην μικρή και απομακρυσμένη μας Αντίπαρο.
Κύριε Ανώνυμε φανταστείτε οι γιατροί του νησιού να έμεναν στην Πάρο και κάθε φορά που υπάρχει απαγορευτικό το νησί να έμενε αβοήθητο. Αν θεωρείτε την παιδεία δευτερεύον ζήτημα μπροστά στην υγεία θα μου επιτρέψετε να σας βρίσω με τον χειρότερο τρόπο....
Και επίσης όπως πολύ σωστά είπατε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΙΚΑ ΚΩΛΥΜΑ ΣΤΟ ΝΑ ΔΙΑΜΕΝΕΙ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ… Όμως υπάρχει ΗΘΙΚΑ κώλυμα και πρόβλημα όταν ο δημόσιος υπάλληλος που διαμένει στην Πάρο ΔΕΝ εργάζεται στην Αντίπαρο (λόγω καιρού πάντα).
Εκτός αν οι καθηγητές είναι πρόθυμοι να δεχτούν τις ποινικές κυρώσεις που αντιστοιχούν με την απουσία τους από το μάθημα (που πολύ αμφιβάλλω καθώς υπάρχει και η καραμέλα των καιρικών συνθηκών)
Καληνύχτα σας"

Απαντώντας στο συγκεκριμένο σχόλιο-άρθρο (το κείμενο που ακολουθεί αρχικά αναρτήθηκε στο parospress ως σχόλιο και κατόπιν το αναρτήσαμε κι εδώ) γράψαμε τα εξής, με την ελπίδα πως αντιπροσωπεύουν και άλλους:

"Δυστυχώς θα αναγκαστούμε να τεμαχίσουμε το άρθρο-σχόλιο του «μαθητή»:

ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣΕΙ ΠΡΟΦΑΣΙΖΟΜΕΝΟΣ ΠΕΖΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΟΠΩΣ "ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ (ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ;

Καταρχήν ασφαλώς και δεν έχει ο εκπαιδευτικός το δικαίωμα να απουσιάζει από το χώρο εργασίας του, «προφασιζόμενος πεζές δικαιολογίες", όπως αυτές που αναφέρθηκαν. Απλά αν υπήρχαν αυτές οι πεζότητες ίσως να ήταν ελκυστικότερη η Αντίπαρος για ανθρώπους με σπουδές, ορμώμενους από αστικά κέντρα και με καμία οπωσδήποτε διάθεση να κάνουν μοναχισμό στο νησί ή διατριβή στο δημοφιλέστατο βάρδο Βαζαίο, που μονοπωλεί την διασκέδασή του.

Το δε ένα και μοναδικό εστιατόριο του νησιού αποτελεί τόσο επιχείρημα υπέρ της ύπαρξης εστιατορίων (πληθυντικός αριθμός), όσο και το φιλελεύθερο ΑΣΤΥ παγωτό αντεπιχείρημα κατά του ενιαίου ψηφοδελτίου.

Τέλος, το «πέραν του ωραρίου για τα φέρυ» δεν σημαίνει 24ωρη λειτουργία, αλλά ένα πιο φιλικό για τους νέους ανθρώπους ωράριο. Πρώτη φορά το ακούτε αυτό;

Δε νομίζω εξάλλου ότι δήλωσε κανένας εκπαιδευτικός ότι θα φύγει νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριό του επειδή η Αντίπαρος δεν έχει γυμναστήριο ή δεύτερο εστιατόριο, γιατί από τα συμφραζόμενα στο επίμαχο σχόλιο αυτό συνάγεται.

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΝ ΤΙ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΘΗΜΑ Η ΟΧΙ; (…)ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.

Είναι γεγονός ότι για λόγους απαγορευτικού απόπλου κάποιες φορές εκπαιδευτικοί φεύγουν νωρίτερα, όπως και κάποιες άλλες διαμένουν στο νησί για όσα μερόνυχτα χρειαστεί μέχρι αυτό να αρθεί. Όπως και να έχει όμως, καλό είναι να γνωρίζουμε πόσες είναι πια αυτές οι ώρες που χάνονται ετησίως εξαιτίας της έλλειψης φιλότιμου και ηθικής από τους παράνομους εκπαιδευτικούς, καθώς η εντύπωση πολλών είναι ότι δεν είναι πολλές. Καλό όμως είναι να καταθέσει τη γνώμη του σχετικά με αυτό (όπως και με όλο το ζήτημα) και κάποιος από την πλευρά των εκπαιδευτικών, καθώς υπάρχουν αρκετοί που επισκέπτονται τα τοπικά ιστολόγια.

ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΛΟΥΣ "ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ" ΤΟΤΕ ΑΣ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΤΑ ΕΞΤΡΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ... ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΤΡΑ ΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΡΠΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟ.

Απλοί; Μα έτσι κι αλλιώς αναφερόμαστε σε σούπερ δημοσίους υπαλλήλους, αφού προσφέρουν τις υπηρεσίες τους υπό τις δυσμενείς συνθήκες που όλοι μας περιγράφουμε, αλλά και για έναν ακόμα λόγο: είναι σούπερ δημόσιοι υπάλληλοι επειδή σ’ αυτές τις δυσμενείς συνθήκες έρχεται να προστεθεί και η κατά καιρούς κακόβουλη κριτική στο πρόσωπό τους, η ίδια που έφτασε στο βαθμό να απαξιώσει κάποτε ακόμη και το Δάσκαλο Ηλία Κανετούνη, που τώρα όλοι τιμούν.

Εξάλλου, καλό είναι να μάθουμε επιτέλους από τους άμεσα θιγομένους κι εμείς οι αδαείς ποια είναι ακριβώς αυτά τα δελεαστικά έξτρα προνόμια, την ίδια στιγμή που κάποια σχολεία στην Πάρο προσφέρουν κι αυτά πολλά, σχεδόν ισοβαρή, μόρια.

Το ερώτημα αν ο εκπαιδευτικός είναι δημόσιος υπάλληλος ή όχι είναι προφανές ρητορικό. Όποιος οραματίζεται δωρεάν παιδεία δεν μπορεί να τον θεωρεί εργαζόμενο με άλλης μορφής σύμβαση. Το αν είναι λειτουργός ή όχι, γεγονός που επίσης θίγεται λανθασμένα ως άμεσα συνδεδεμένο με την απουσία λόγω απαγορευτικού, εξαρτάται από άλλους παράγοντες και βέβαια όχι από την ολιγόωρη απουσία του.

ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΝΑ ΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΝΑ ΕΜΕΝΕ ΑΒΟΗΘΗΤΟ. ΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΒΡΙΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ

Μη βρίσετε καθόλου. Όσοι διαμένουν χρόνια στην Αντίπαρο γνωρίζουν ασφαλώς ότι η νοσηλεύτρια του ιατρείου διαμένει μόνιμα στην Πάρο κι όποτε έχει απαγορευτικό δεν προσέρχεται. Όποτε επίκειται απαγορευτικό ενώ βρίσκεται στην Αντίπαρο, ειδοποιείται από το πλήρωμα των φέρυ μπωτ και αποχωρεί πρόωρα από την εργασία της. Να λοιπόν κι άλλος ένας δημόσιος υπάλληλος, που ενώ συμπεριφέρεται στο φλέγον ζήτημα όπως και οι εκπαιδευτικοί (και χειρότερα, αφού δεν διανυκτερεύει ποτέ στο νησί) χαίρει αποδοχής και εκτίμησης από την τοπική κοινωνία και του αναγνωρίζεται το εύσημο του λειτουργού.

Οι δε γιατροί θα μπορούσαν κάλλιστα να διαμένουν στην Πούντα και να προσέρχονται κάθε μέρα στο χώρο εργασίας τους, αν δεν είχαν και τις εφημερίες που εκτελούν στο νησί, ωράριο δηλαδή πέραν του πρωινού ωραρίου. Μάλιστα, οι εφημερίες αυτές, αθροιστικά από τους δύο γιατρούς, δεν συμπληρώνουν όλες τις μέρες ενός μήνα: οι υπόλοιπες, που είναι «στον αέρα» καλύπτονται άτυπα και χωρίς αμοιβή. Αυτό τους κάνει πιο λειτουργούς από τους εκπαιδευτικούς; Όχι. Όχι μόνο γιατί κινδυνεύουμε να μας βρίσετε, αλλά επειδή συμφωνούμε κιόλας, ότι δηλαδή η παιδεία βαρύνει τουλάχιστον το ίδιο με την υγεία.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΘΙΚΑ ΚΩΛΥΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΤΑΝ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ

Από το να απουσιάσει κάποιες ώρες ένας δημόσιος υπάλληλος/λειτουργός μέχρι του σημείου να καταργούμε νόμους και διατάξεις χάριν του ηθικού υπάρχει μεγάλη απόσταση. Εκτός κι αν επιστραφεί η καραμέλα με μιαν άλλη, λέγοντας ότι το νόμιμο είναι και ηθικό (κι άρα το μη σύννομο ανήθικο;).

ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ (ΠΟΥ ΠΟΛΥ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΚΑΘΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ)

Εφόσον αυτή η απουσία από το μάθημα λόγω καιρικών συνθηκών ενοχλεί κάποιον πολίτη ή κάποιον σύλλογο δεν έχει παρά να συμβουλευτεί το νομοθέτη προκειμένου να επιβληθούν οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται. Η καραμέλα των καιρικών συνθηκών δεν είναι καραμέλα αλλά λόγος δικαιολογημένης απουσίας. Αν χρησιμοποιείται για να συγκαλύψει άλλες αδικαιολόγητες απουσίες, τότε ας κάνετε μήνυση στο Λιμεναρχείο που εκδίδει απαγορευτικά.

Ή πάλι, περιχαρακώνοντας το ηθικό κομμάτι της ιστορίας, ας τους μαντρώσουμε στην κεντρική πλατεία μέχρι να αποκτήσουν ηθικούς κανόνες, συμβατούς με τα σχόλια που προφανώς και οι σοβαροί διαχειριστές του paros press τιμάνε προβιβάζοντας το άναρθρο σχόλιο σε κύριο άρθρο.

Τελειώνοντας:

Μακάρι η ίδια ευαισθησία για το θέμα της τήρησης του σχολικού ωραρίου να υπήρχε και για την πρόωρη έναρξη των διακοπών κάθε Δεκέμβρη, τότε που η εορταστική μέθεξη των γονιών να εκδράμουν σε δημοφιλή τουριστικά θέρετρα συμπαρασύρει και το σχολείο να κλείνει μία εβδομάδα νωρίτερα, και μάλιστα κάθε χρόνο και λίγο νωρίτερα.

Καλούμε και πάλι τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν την άποψή τους, όπως και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Φιλικά, antiparos-blog

ΥΓ1. Όλοι μας επιθυμούμε ένα νησί πιο ζωντανό, που θα σφύζει απο καθηγητές και δασκάλους, που ζουν και συμμετέχουν στα κοινωνικά δρώμενα του νησιού, όπως παλιότερα. Μάλιστα μέλος του antiparos-blog συμμετείχε και στην επεξεργασία του κειμένου του Συλλόγου Γονέων Δημοτικού Σχολείου που εστάλη στο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σύρο (κι όχι στη Ζιμπάμπουε). Αυτό προς επίρρωση της καλής και ευηκόου πρόθεσης όσων αναφέραμε.

ΥΓ2. Πιο σημαντικό δεν είναι το ζήτημα των ωρών που χάνονται από τα λυκειόπαιδα του νησιού που πηγαίνουν στην Πάρο και φεύγουν πρόωρα από τις τάξεις τους κάθε φορά που επίκειται απαγορευτικό;

YΓ3. Αύριο θα φιλοξενήσουμε την επιστολή για το ζήτημα του Γιάννη Τριαντάφυλλου. Ελπίζουμε και άλλων σχετιζομένων προσώπων.

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω απόλυτα με την τοποθετηση.
Τόση συζητηση για ενα θεμα τοσο μικρο. Εκτος αν το ζητημα ειναι τοπικιστικο, γιατι δεν μενουν οι δασκαλοι στο νησι...

Ανώνυμος είπε...

Κύριοι για το καλό των καθηγητών αν δεν κάνω λάθος συζητάτε και όχι για το καλό της Αντιπάρου και των παιδιών της!!!!!!!!!!
Καλημέρα σας

Ανώνυμος είπε...

Μαλλον αγαπητε φιλε των 8:02 διαβασατε επιλεκτικα...

Ανώνυμος είπε...

Στρατωνισμό των καθηγητών για το καλό
της Αντιπάρου και των παιδιών της????????????
Καλημερα σας

Ανώνυμος είπε...

Ποιος θα μας απαντήσει πόσους καθηγητές από αυτούς που έμεναν στην Πάρο τα τελευταία χρόνια και εργαζόντουσαν στην Αντίπαρο τους θυμούνται οι Αντιπαριώτες, όχι φατσικά, αλλά για το έργο που άφησαν στα σχολεία μας; για την κοινωνική τους δράση, για τη συμμετοχή τους στον πολιτισμό, για τη συμμετοχή τους στην αναβάθμιση του πολιτιστικού μας επιπέδου; Πόσοι;
Οι σχολικοί σύλλογοι αγωνίζονται για το καλό των μαθητών για την αναβάθμιση των σχολείων και όχι για να περνούν καλά ή άσχημα οι εκπαιδευτικοί, απορώ με την εμμονή σας στην υπεράσπισή τους, ελπίζω να μην θεωρείτε προσβολή για τους εκπαιδευτικούς η παραμονή τους στην Αντίπαρο, σε διαφορετική περίπτωση το άρθρο σας αποτελεί προσβολή για την Αντίπαρο και τους κατοίκους της.

Magos Gsisspor είπε...

θεωρήστε όπως και ότι θέλετε. Η λογική ενός αρουραίου, που δηλώνει ότι προσβάλλεται, απέχει παρασάγγας από αυτήν ενός λογικά σκεπτομένου ανθρώπου που προβληματίζεται από αυτά που παρατέθηκαν. Εκτός αν προσβάλλονται κι άλλοι από τεκμηριωμένες θέσεις όπως αυτές που κατατέθηκαν στην ανάρτηση και γιια τις οποίες δεν έγραψε κανείς κάτι. Μόνο αερολογίες.

Αν δεν διαβάζατε επιλεκτικά θα διαπιστώνατε ότι και δική μου επιθυμία είναι οι εκπαιδευτικοί να διαμένουν στο νησί, γι αυτό το λόγο άλλωστε συντάχθηκε το antiparos-blog με την επιστολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Η πραγμάτωση αυτής της επιθυμίας μένει όμως στο θεωρητικό επίπεδο για πολλούς λόγους.

Ανώνυμος είπε...

Αρες μάρες σχολιάρες.. .Αρουραίων.
Και ποιος δεν θα ήθελε τους καθηγητές να μένουν στην Αντίπαρο το χειμώνα και οχι μόνο αυτοί?
Ποιος δεν θα ήθελε άλλη περιρρέουσα χειμωνιάτικη ατμόσφαιρα στο νησι? μια τοπική αυτοδιοίκηση αρωγό της εκπαίδευσης ,φιλανδικά εκπαιδευτικά συστήματα , νέες τεχνολογίες στο σχολείο ευρωπαϊκά προγράμματα για την εκπαίδευση να υλοποιούνται στην Αντίπαρο ομιλίες, επιμόρφωση γονέων και διδασκόντων ,πολιτισμό. Ποιος φταίει? έλα ντε αρουραίε μου πάντως όχι οι καθηγητές που κατοικούν στην Πάρο έχοντας ψευδαισθήσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Ανώνυμος είπε...

Αν η θεωρία σας δεν είναι αυθαίρετη φυσικά και τη θεωρώ προσβολή, από αυτά που γραφεις πουθενα δεν συμπεραίνεται οτι εισαι υπερ της διαμονης των εκπαιδευτικων στην Αντιπαρο, αντιθετα θεωρεις οτι η διαμονη τους στην Πάρο είναι φυσικο επακόλουθο σημαντικων και ουσιωδων ελλειψεων στην καθημερινότητά μας. Αλλα εστω και αυτό να συμβαίνει ως αντιπαριωτης που εισαι θα πρεπει εστω και εγωιστικά να υπερασπιστεις το δικαίωμα μας να εχουμε σωστη και πλήρη εκπαιδευση, καθως επισης και τα παιδια μας να εχουν ισες ευκαιρίες με τα τυχερά παιδια των παριανων. Ανέδειξες ως υψιστο θεμα τις υλικες απολαύσεις και παρερμήνευσες ή ξέχασες τις πνευματικές, λες και αυτός είναι ο σκοπός του εκπαιδευτικού. Μπορεί να με θεωρεις αναχρονιστικο ή συντηριτικό η ουσια όμως των πραγματων δεν αλλαζει... κ διαχειριστα. Η παραδοχη σου οτι συνέταξες από κοινου το εγγραφο του συλλογου σε κατατάσσει στους γονεις, διαφορετικα δε μπορώ να δεχτώ τετοια παρέμβαση, εκτος και αν ο συλλογος ειναι δεσμιος άλλων.

Ανώνυμος είπε...

και ποιος σας ειπε αγαπητη Ροζα οτι αυτοι οι εκπαιδευτικοί ήρθαν στην Φιλανδία, δεν ηξεραν εκ των προτερων οτι θα ερθουν στην Αντιπαρο που παρεπιμποντως ανήκει στην Ελλαδα και οχι στη Φιλανδία;
Αν θεωρεί καποιος απ' αυτους ότι οι συνθηκες εργασιας του δεν ειναι αυτες που θελει μπορει να παραιτηθει και να παει στη Φιλανδία να διδάξει. Επιμενετε και εσεις στις ιδιες υλιστικες αποψεις του διαχειριστη με κανετε να γελαω αυτό ειναι το ζητούμενο διαβαστε τι λενε οι υποχρεωσεις των εκπαιδευτικων και μετα συζηταμε

Ανώνυμος είπε...

To θέαμα ενός αρουραίου που γελάει πρέπει να είναι φαιδρό
Αλλά πιο φαιδρές είναι οι απόψεις του που αναζητούν εξιλαστήρια θύματα στις τάξεις των εκπαιδευτικών .Για δίδαξε μας λοιπόν Αρουραίε.

Ανώνυμος είπε...

Για την "ταμπακιέρα" τίποτα κ. ΡΟΖΑ μου, γιατί; καίει ή τσούζει;

Ανώνυμος είπε...

Γαργαρα το κανατε το αρθρο. Μονο αυτα που θελεις βλεπεις αρουραιε. Λες και οι καθηγητες φταινε για τα στραβα του νησιου.
ΨΑξε βρες εσυ την ταμπακιερα κι αν δεν τσουξει πες τη και σε μας

Ανώνυμος είπε...

εγω το μονο που εχω να πω ειναι : αν οι καθηγητες ή οι δασκαλοι διοριζονταν σε καποιο νησι η καποια επαρχιακη πολη που ειχε 100κατοικους τι θα εκαναν ? Αν ειχαν εξι παιδια που πηγαινε το καθενα σε καθεμια ταξη του δημοτικου τι θα εκαναν ?Δεν θα πηγαιναν ? Θα προτιμουσαν να μην διοριστουν ? Εχουμε ανοιχτες 4 καφετερειες , 2 εστιατορια μεσα στο χωριο & 2 στον Αη- Γιωργη . Και το Παρασκευη - Σαββατο 3 Μπαρακια . Δεν ειναι Αρκετα ? Εξαλλου το καλοκαιρι που ειναι ανοιχτα τα παντα δεν τους βλεπω εδω !!!!! Κανω λαθος ??????? Τα μορια που δινει η Αντιπαρο τα θελουν , να μεινουν ομως στην Αντιπαρο δεν θελουν !

Ανώνυμος είπε...

Υπό άλλες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί θα έμεναν εδώ γιατί δεν θα είχαν άλλη επιλογή και θα μπορούσανε να περάσουν καλά. Δυστυχώς όμως όταν υπάρχει το δικαίωμα επιλογής μεταξύ Πάρου και Αντιπαρου η σύγκριση είναι σε βάρος του νησιού μας. Όπως και να το κάνουμε οι δυνατότητες εκεί είναι περισσότερες.

Το ότι πριν λίγα χρονια οι δάσκαλοι έμεναν εδώ και τώρα προτιμούν την Πάρο μήπως σημαίνει ότι το νησί μας δεν εξελίχθηκε όσο θα έπρεπε;

Ή πάλι μήπως βγάζουμε τις προσωπικές μας ενοχές για όσα σεν προσφέραμε ως γονείς στα παιδιά μας; Και απαιτούμε από τους εκπαιδευτικούς αυτό που ποτέ δεν προσφέραμε στα ίδια μας τα παιδιά: τη διαθεσιμότητα και την προσοχή μας...

Ανώνυμος είπε...

Χαμηλά ποσοστά που πρέπει να προβληματίσουν τους Κυκλαδίτες εκπαιδευτικούς και γονείς, κατέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων από το νομό μας. Έρευνα που συγκρίνει τις βαθμολογίες των Ελλήνων μαθητών γυμνασίου και λυκείου δείχνει πως οι Κυκλάδες είναι ο έβδομος χειρότερος νομός στις μαθήτριες της Β Γυμνασίου με ποσοστό 19,3% και ο ένατος με ποσοστό 9,8% στις μαθήτριες της Β Λυκείου.

Όπως προκύπτει από την έρευνα του αναπληρωτή καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Ηλία Αθανασιάδη, ο οποίος επεξεργάστηκε τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για το 2006, δύο στους τρεις μαθητές (ακριβές ποσοστό 65,75%) είχαν μέσον όρο έως 16 και από αυτούς το 37% δεν ξεπέρασε το 13, ενώ το 28,75% βαθμολογήθηκε από 13 έως 16.

Στη μέτρια αυτή εικόνα θα πρέπει να υπολογιστεί και το 2,6% των μαθητών οι οποίοι στο τέλος της χρονιάς απορρίφθηκαν. Από την άλλη πλευρά, το 17,2% των μαθητών είχε μέση βαθμολογία από 16 έως 18 (δηλαδή «πολύ καλά»), ενώ το 14,1% αρίστευσε έχοντας πάνω από 18. Συνολικά, το 31,1% των μαθητών είχαν πάνω από 16.

(πηγή Kykladesnews)

Στην πυρά όλοι οι εκπαιδευτικοί των Κυκλάδων λοιπον. Αποτυχημένοι.

Magos Gsisspor είπε...

Ψυχραιμία, είναι φανερό ότι οι περισσότεροι σχολιάζουν με γνώμονα τους μαθητές.

Σε λίγο θα αναρτηθεί η επιστολή - άποψη του Γιάννη Τριαντάφυλλου, προέδρου και αντιπροέδρου των συλλόγων γονέων Γυμνασίου και Δημοτικού αντίστοιχα.

Magos Gsisspor είπε...

Πάμε πάλι σωστά:

Σε λίγο θα αναρτηθεί η επιστολή - άποψη του Γιάννη Τριαντάφυλλου, προέδρου και αντιπροέδρου των συλλόγων γονέων Δημοτικού και Γυμνασίου αντίστοιχα.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή δεν ψήνομαι από τις άναρθρες κραυγές των αρουραίων η άλλων που άρχισαν να μιλούν και για (στην πυρά οι εβραίοι και οι εκπαιδευτικοί των Κυκλάδων)τους αφιερώνω την μελέτη του Χ. ΚΑΤΣΙΚΑ H ΑΟΡΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΑΠΟ ΕΔΩ
http://www.fileden.com/files/2008/10/14/2143126/royqa.doc
ΟΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΩΣ ΕΞΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ;
Ας έρθουμε τώρα στη δεύτερη ομάδα των Νομών που παρουσιάζουν ιδιαίτερα μεγάλη μαθητική διαρροή.
Πρόκειται για περιοχές με υψηλούς δείκτες τουριστικής ανάπτυξης. Πράγματι είναι γνωστό ότι οι Κυκλάδες, η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος, καθώς και ο Άγιος Νικόλαος και το Ρέθυμνο στην Κρήτη θεωρούνται από τις πιο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, οικονομικά ανεπτυγμένες τουλάχιστον όσον αφορά τα εισοδήματα των κατοίκων.
Παρόλο όμως που η οικονομική ανάπτυξη θεωρείται ότι ευνοεί τη διεκδίκηση καλύτερης εκπαίδευσης, όλα τα ερευνητικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι ο τουρισμός λειτούργησε ανταγωνιστικά με την εκπαίδευση χιλιάδων νέων αυτών των περιοχών.
Αποτέλεσμα; 2-3 στα 10 παιδιά να εγκαταλείπουν το σχολείο πυκνώνοντας έτσι τα ποσοστά των μελλοντικά αναλφάβητων.
Φυσικά, βέβαια, η πρόωρη εγκατάλειψη του υποχρεωτικού σχολείου δεν αφορά γενικά τα παιδιά των τουριστικών περιοχών. Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά που αποκλείονται από το σχολείο στη συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από τα φτωχά αγροτικά και μικρομεσαία στρώματα του πληθυσμού που βρίσκουν στον τουρισμό δυνατότητα απασχόλησης είτε στις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις (ενοικίαση δωματίων, κ.λπ.) είτε ως υπάλληλοι των τουριστικών επιχειρήσεων (γκαρσόνια, καμαριέρες, πωλητές, κ.λπ.) στις οποίες κατευθύνονται πολλές φορές και με την προτροπή των γονιών τους που θεωρούν σε πολλές περιπτώσεις προτιμότερο να στρέφουν τα παιδιά τους, αντί για το «αβέβαιο μέλλον» της εκπαίδευσης σε «αποδοτικότερους» προσανατολισμούς με γρήγορο κέρδος.