4 Ιουν 2008

Η εθνικά ορθή παράδοση των 50 μονάδων

Πενήντα μονάδες θα δρέψουν οι μαθητές που θα αριστεύσουν στα ερωτήματα τα σχετικά με το σεφερικό κείμενο, πενήντα κι αν απαντήσουν «σωστά» στο εξής θέμα: «Ο Δήμος σας διοργανώνει μια εκδήλωση με θέμα την παράδοση. Ως εκπρόσωπος της μαθητικής σας κοινότητας αναλάβατε τη σύνταξη ενός κειμένου που θα εκφωνηθεί στην εκδήλωση. Σ’ αυτό να αναφέρετε τις αιτίες για τις οποίες πολλοί νέοι σήμερα έχουν απομακρυνθεί από την παράδοση και να προτείνετε τρόπους επανασύνδεσής τους με αυτήν». Μάλιστα. Τηρώντας πιστά το έθιμο, η εξεταστική επιτροπή υπαγορεύει στους μαθητές τι είναι το «σωστό» και πώς πρέπει να απαντήσουν, αν θέλουν να τα πάνε καλά. Η υπαγόρευση γίνεται με δύο τρόπους. Πρώτα πρώτα οι μαθητές αναγκάζονται να αυτοσκηνοθετηθούν, να φορέσουν γραβάτα, να κάψουν τα πολλά μαλλιά ή να τα σουλουπώσουν αν τα έχουν άτακτα, γιατί αλλιώς πώς θα μιλήσουν σε «εκδήλωση του Δήμου»; Μπροστά στους επίσημους πρέπει να ντυθούν επίσημα και να βάλουν γραβάτα και στη γλώσσα τους, για να φαίνεται κι αυτή επίσημη. Υστερα, πρέπει οπωσδήποτε να δεχτούν σαν δεδομένο ότι, πρώτον, η παράδοση είναι μία και μόνη και μόνο καλή και, δεύτερον, ότι «πολλοί νέοι έχουν απομακρυνθεί», άρα χρειάζονται κάτι σαν σωφρονισμό και «επανασύνδεση».

Ας ζητούσαν από τα παιδιά να γράψουν απλώς τι νιώθουν και τι σκέφτονται, όχι τι ΟΦΕΙΛΟΥΝ να νιώσουν και τι ΠΡΕΠΕΙ να σκέφτονται για να είναι εθνικώς ορθά. Αλλά τότε είναι πιθανό ότι θα εισέπρατταν και απαντήσεις «αντικανονικές», «ανορθόδοξες», που κάποιοι εθνοφύλακες θα τις χαρακτήριζαν ανθελληνικές και αντιχριστιανικές. Εφόσον η παράδοση προτείνεται ευθύς εξαρχής ως αγαθή, τι βαθμό θα έβαζε άραγε ένας εξεταστής, ακολουθώντας τις υπουργικές οδηγίες και ερμηνεύοντας το πνεύμα του θέματος, σε έναν μαθητή που θα έγραφε ότι «παράδοση» είναι και η προίκα, και ο ποικιλότροπος αποκλεισμός των γυναικών, και η βέργα ή ο χάρακας, και η ομοιόμορφη ενδυμασία των μαθητών, α, και το ρουσφέτι, και το μέσον ή βύσμα, και η μαγκιά, και οι «μακριοί σταυροί» της υποκρισίας κ.ο.κ., άρα υπάρχει λόγος «απομάκρυνσης»; Ποιες πενήντα μονάδες θα διεκδικούσε με μια τέτοια απάντηση; Πέντε και πολλές είναι.


"Η παραδοσιακή ροπή προς τις ιερεμιάδες"

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εχεις πολλή καλή πένα μπράβο

Ανώνυμος είπε...

βαλε το blog σου εδω http://blogs.sync.gr/index.html

antiparos-blog είπε...

Όχι εγώ αλλά ο Παντελής Μπουκάλας, αν αναφέρεσαι στο συγκεκριμένο άρθρο...

antiparos-blog είπε...

http://blogs.sync.gr/blogs/34420/index.html

Υπάρχει ήδη