1 Μαρ 2012

Το “Βήμα” θυμάται τη Μανταλένα

«Η “Μανταλένα” έφερε τον πολιτισμό»
Το φιλμ έκανε διάσημη την Αντίπαρο όπου έως τότε δεν είχε καν ηλεκτρικό ρεύμα
«Η “Μανταλένα” έφερε τον πολιτισμό»

Όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Φιλοποίμην Φίνος επέλεξε την Αντίπαρο ως τόπο δραματουργίας της ταινίας του Ντίνου Δημόπουλου «Μανταλένα», το νησί δεν στηριζόταν καν από ηλεκτρικό ρεύμα. « Δουλεύαμε με γεννήτριες τις οποίες είχε στείλει ο ίδιος ο Φίνος » θυμάται σήμερα ο ηθοποιός Βασίλης Καΐλας, ο μοναδικός που ζει σήμερα από τους ηθοποιούς που υποδύονταν τους βασικούς ρόλους στη «Μανταλένα». « Ο φωτισμός προερχόταν από ρεφλεκτέρ (ανακλαστήρες) και από κάτι τεράστιους προβολείς που δούλευαν με κάρβουνο όπως και οι μηχανές προβολής στους κινηματογράφους ».

Όπως ήταν φυσικό, η ζωή στο νησί των Κυκλάδων ήταν ακόμη πρωτόγονη. Δεν θα αργούσε να πάρει τα πάνω της με το τεράστιο- για την εποχή- γεγονός ότι μια ελληνική ταινία με διάσημα ονόματα όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ γυριζόταν εκεί. Τα γυρίσματα της «Μανταλένας» υπήρξαν σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της ζωής του τόπου.

Ο Βασίλης Καΐλας ήταν μόλις έξι ετών την εποχή των γυρισμάτων της ταινίας και δεν είχε καταλάβει τον λόγο για τον οποίο ο Φίνος επέλεξε την Αντίπαρο για να γυριστεί εκεί η ταινία. « Αργότερα έπεσε στην αντίληψή μου ότι σημαντικό ρόλο της επιλογής της Αντιπάρου ήταν η καταγωγή από το νησί του Γεωργίου Ρούσσου, που έγραψε το σενάριο της ταινίας. Σίγουρα πάντως το νησί βόλευε πάρα πολύ γιατί εκείνη την εποχή το δρομολόγιο Πάρος -Αντίπαρος γινόταν ακόμη με καΐκια με πανιά,γεγονός που εξυπηρετούσε το θέμα της “Μανταλένας”,που ήταν ο ανταγωνισμός των δυο ιδιοκτητών καϊκιών ».

Η θρυλική πλέον ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, η οποία κατόρθωσε να φθάσει ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών το 1961, πραγματεύεται την ιστορία της Μανταλένας (Αλίκη Βουγιουκλάκη), κόρης ενός φτωχού βαρκάρη (Λαυρέντης Διανέλλος), η οποία μετά τον θάνατό του αποφασίζει να ανταγωνιστεί η ίδια τον καλοβαλμένο καραβοκύρη του νησιού ( Θόδωρος Μορίδης ) προκειμένου να θρέψει τα έξι μικρά αδέλφια της. Το πράγματα αρχίζουν να περιπλέκονται όταν η Μανταλένα ερωτεύεται τον Λάμπη, τον γιο του πλοιοκτήτη, τον οποίο υποδύεται ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Ο Καΐλας ήταν ο περίφημος Παντελάρας, ο ατίθασος, τσαμπουκάς και υπερήφανος μικρός αδελφός της Μανταλένας. «Ήμουν το μοναδικό από τα αδέλφια της Μανταλένας που είχε έρθει από την Αθήνα. Όλα τα υπόλοιπα ήταν παιδιά από την Αντίπαρο» λέει.

Παρ΄ ότι ακόμη νήπιο, τη χρονιά της «Μανταλένας» ο Βασίλης Καΐλας- που θα έμενε στην Ιστορία ως το παιδί-θαύμα του ελληνικού κινηματογράφου- είχε ήδη περισσότερες από δέκα ταινίες στο ενεργητικό του. Πρώτη (και ίσως καλύτερη) ήταν το «Τελευταίο ψέμα» του Μιχάλη Κακογιάννη, στον οποίο άλλωστε ο ηθοποιός θα οφείλει σε όλη του τη ζωή το ότι του έδωσε τη χρυσή ευκαιρία να παίξει στον κινηματογράφο. Ο Κακογιάννης τον είχε επιλέξει αμέσως όταν τον είδε τυχαία στην πολυκατοικία της Έλλης Λαμπέτη - στο «Τελευταίο ψέμα» ο Καΐλας υποδύεται τον γιο της Ελένης Ζαφειρίου που μαζί με τη Λαμπέτη πηγαίνει στην Τήνο για να βρει τη φωνή του.

« Ολόκληρο το καλοκαίρι του 1960 το φάγαμε στην Αντίπαρο » συνεχίζει ο Καΐλας καθισμένος πίσω από το γραφείο του στην οδό Γαμβέτα και καπνίζοντας το ένα τσιγάρο μετά το άλλο. « Το νεγκατίφ των γυρισμάτων της κάθε ημέρας έφευγε με το πλοίο για τον Πειραιά ώστε να ελεγχθεί στα γραφεία της Φίνος Φιλμ. Προέκυπταν προβλήματα σε καθημερινή βάση. Σκηνές που έπρεπε να ξαναγυριστούν, το φιλμ που στελνόταν πάλι στο νησί από την Αθήνα και πάλι πίσω κλπ. ».

Ο Καΐλας δεν είχε ξαναβρεθεί στην Αντίπαρο πριν από τα γυρίσματα της «Μανταλένας». Και δεν θα ξαναπήγαινε παρά δεκαετίες αργότερα, όταν η δημοτική αρχή της Αντιπάρου βράβευσε τους συντελεστές της ταινίας σε μια ειδική τιμητική εκδήλωση. « Μαζί μου ήταν η Καίτη Λαμπροπούλου,η Σμάρω Στεφανίδου και σε αναπηρικό καροτσάκι ο Σπύρος Καλογήρου. Η κλονισμένη υγεία του Θανάση Βέγγου δεν του επέτρεψε να έρθει. Ήμασταν οι μόνοι επιζώντες και δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει κανείς τους. Τότε είδα και πάλι την “οικογένειά” μου ».

Το ατύχημα της Αλίκης και το ψάρεμα με τον Ζερβό

Μια από τις εικόνες που έχουν εντυπωθεί στη μνήμη του Βασίλη Καΐλα παραμένει εκείνη του ηθοποιού Παντελή Ζερβού, ο οποίος ξυπνούσε από τα χαράματα και δεν περίμενε τον μακιγέρ για να τον βάψει. « O Ζερβός έπαιζε τον παπά της ιστορίας και φτιαχνόταν μόνος του για να μη χάνει χρόνο για το χόμπι του. Έβαζε τα ράσα και τα γένια του και πήγαινε στον μόλο, τον μοναδικό μόλο που υπήρχε τότε εκεί. Επειδή αγαπούσε πολύ το ψάρεμα και του άρεσε να ψαρεύει πολύ νωρίς το πρωί, προτού αρχίσουν τα γυρίσματα.Φτιαχνόταν λοιπόν για να είναι έτοιμος για αργότερα και πήγαινε να ψαρέψει. Τον ακολουθούσα κι εγώ.Δεν είχα πετονιά αλλά έναν σπάγκο με κλωστή και βελόνα γυρισμένη σαν αγκίστρι.Και ψωμοτύρι ».

Φαίνεται ότι ο Καΐλας ήταν καλός μαθητής του Ζερβού στο ψάρεμα γιατί μια μέρα ψάρεψε έναν τεράστιο κέφαλο, πολύ μεγαλύτερο από τη σοδιά του Ζερβού. « Έτρεχα σε όλη το νησί για να δείξω τον κέφαλο » λέει γελώντας ο Καΐλας. « Έκπληκτος ο Ζερβός,δεν μπορούσε να χωνέψει που ένα πιτσιρίκι τού είχε βάλει τα γυαλιά.Ο Ζερβός μού είχε τεράστια αδυναμία,όπως και εγώ ».

Ένα άλλο γεγονός που θυμάται ο Καΐλας και το οποίο είχε προκαλέσει αρκετό θόρυβο τότε, είναι το ατύχημα της Αλίκης Βουγιουκλάκη κατά τη διάρκεια του γυρίσματος της σκηνής του καβγά της με τον Παπαμιχαήλ στη βάρκα. Είναι η σκηνή στην οποία τους βλέπουμε να πέφτουν στη θάλασσα. « Η Αλίκη έχασε την ισορροπία της και έπεσε χτυπώντας το πίσω μέρος του κεφαλιού της στην κουπαστή. Αν δείτε την ταινία με προσοχή,θα το παρατηρήσετε. Δεν ήταν καθόλου αστείο.Παραλίγο να μείνει,κυριολεκτικά,στον τόπο. Έχασε τις αισθήσεις της, δεν θυμάμαι αν την πήραν τα αίματα, πάντως τα γυρίσματα διακόπηκαν και επικρατούσε πανικός ».

Σε μια άλλη περίπτωση ένας παραθεριστής στη διάρκεια του γυρίσματος ήρθε να ζητήσει αυτόγραφο από την Αλίκη και επειδή δεν είχε ούτε στιλό ούτε χαρτί ούτε φωτογραφία, της είπε να του γράψει μια αφιέρωση με το κραγιόν της στην πλάτη του. « Δεν έκανε μπάνιο προκειμένου να μη χαλάσει το αυτόγραφο!» θυμάται ο Καΐλας.

Υπήρξαν και άλλες εικόνες που έμελλε να χαραχθούν στη μνήμη του Καΐλα. Σήμερα τις θυμάται και βουρκώνει. «Οι γονείς μου ήταν διά συμβολαίου διαρκώς παρόντες στο νησί. Στη σκηνή όπου πηδούν τις φωτιές στον Αϊ-Γιάννη έγινε μια πραγματική γιορτή όπου ο πατέρας μου μαζί με τον Σπύρο Καλογήρου έκαναν τους μάγους συμμετέχοντας
στα τοπικά έθιμα».

«Το καθετί γινόταν με ιδρώτα και αίμα» καταλήγει ο ηθοποιός. «Αλλά και με πολύ μεγάλο μεράκι, πολύ μεγάλη αγάπη:αυτό που δυστυχώς λείπει σήμερα». Τις ίδιες ευχάριστες αναμνήσεις έχει από το ίδιο το νησί, την αγνότητα των ανθρώπων του, το γεγονός ότι όλοι οι κάτοικοι είχαν αγκαλιάσει με αγάπη την ταινία.

«ΑΔΕΛΦΕ,ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ!»

«Ο πατέρας μου παρότρυνε διαρκώς τον θείο μου να κάνει “κάτι” για την Αντίπαρο» λέει σήμερα ο Παναγιώτης Ρούσσος για τον θείο του,δημοσιογράφο,ιστορικό και σεναριογράφο της «Μανταλένας» Γεώργιο Ρούσσο.«Ιδεολογικά όμως ο Γεώργιος Ρούσσος ήταν αντίθετος στις χάρες και στα ρουσφέτια που ενίοτε του ζητούσαν, γιατί ήξερε ότι αν ενέδιδε,αυτό θα είχε αντίκτυπο στη δουλειά του.Αυτή τη στάση του όμως ο πατέρας μου την εκλάμβανε ως άρνηση βοηθείας για την Αντίπαρο». Εν τέλει,αυτό που φάνηκε ότι μπορούσε να κάνει ο Γεώργιος Ρούσσος για την ανάδειξη του κυκλαδίτικου νησιού του ήταν να γράψει το σενάριο μιας ταινίας. Καθ΄ ότι φίλος του Φιλοποίμενος Φίνου,ο Ρούσσος ανέλαβε να γράψει το σενάριο της «Μανταλένας»,το οποίο μάλιστα είναι βασισμένο σε ένα αληθινό περιστατικό που είχε βιώσει ο συγγραφέας στα νιάτα του στην Αντίπαρο.«Στην ουσία,αυτό που ο Ρούσσος έκανε στη “Μανταλένα” ήταν μια καταγραφή της αληθινής ζωής της Αντιπάρου,η οποία παραμένει η ίδια ακόμη και σήμερα» λέει ο Παναγιώτης Ρούσσος,ο οποίος,οκτώ χρόνων την εποχή των γυρισμάτων,έπαιξε και αυτός στην ταινία: είναι το παιδί που βρίσκεται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση από τον Παντελάρα του Βασίλη Καΐλα και όταν του προσφέρει ψωμοτύρι εκείνος, παρ΄ ότι πεινάει, δεν το δέχεται, καθ΄ ότι υπερήφανος.

Όπως ήταν φυσικό,το γύρισμα της «Μανταλένας» στην Αντίπαρο σήμανε πολλά για τους κατοίκους του νησιού οι οποίοι ούτε αυτοκίνητο είχαν ξαναδεί να κυκλοφορεί στους δρόμους του νησιού.«Ένα τζίπ του Φίνου ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που ήρθε ποτέ στην Αντίπαρο,για να γυρνούν όλο το νησί για τις ανάγκες της ταινίας » λέει ο Παναγιώτης Ρούσσος. Ηταν η πρώτη φορά που ολόκληρο το συνεργείο της Φίνος Φιλμ αναγκάστηκε να μεταφερθεί εκτός στούντιο για τα γυρίσματα μιας ταινίας.

Το τζιπ είχε έρθει με καΐκι στο νησί,όπως άλλωστε και το πιάνο του Μάνου Χατζιδάκι . Του το μετέφεραν με εμπορικό καΐκι από το Κερατσίνι στην Αντίπαρο.«Καθετί σε αυτή την ταινία έγινε σε προσωπικό επίπεδο» συνεχίζει ο κ.Ρούσσος.«Ο Χατζιδάκις ήταν επίσης πολύ φίλος του θείου μου και έμεινε στην Αντίπαρο καθ΄ όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων της “Μανταλένας” για να γράψει τη μουσική της ταινίας.Είχε έρθει πολύς κόσμος στα γυρίσματα.Ο Μάριος Πλωρίτης,για παράδειγμα,ήταν κάθε 15 ημέρες στην Αντίπαρο».Μάλιστα,ο Πλωρίτης θα έγραφε αργότερα για την ταινία: «Δεν είναι βέβαια έργο τέχνης,αλλά ταινία εμπορική,που δείχνει όμως τι μπορεί να επιτευχθεί και σε αυτόν τον τομέα όταν οι δημιουργοί της σέβονται το κοινό και μοχθούν πραγματικά για να ανεβάσουν τη στάθμη του ελληνικού κινηματογράφου». Το παντοπωλείο του πατέρα του Ρούσσου το οποίο πρόσφερε και κρασί ήταν το καθημερινό σημείο συνάντησης των ηθοποιών μετά το πέρας των γυρισμάτων.Ο Καΐλας το αποκάλεσε «ορμητήριο» της παραγωγής. «Έπιναν και τα έλεγαν» λέει ο κ.Ρούσσος «και ήταν όμορφο να τους βλέπεις όλους μαζί. Ζερβός, Καλογήρου, Βέγγος, Παπαμιχαήλ. Όλοι ήταν εκεί.Σαν μια οικογένεια».«Η ταινία όντως βοήθησε πολύ το νησί γιατί όλοι οι κάτοικοί του δούλεψαν στη “Μανταλένα”» σημειώνει ο κ.Ρούσσος.Στην Ελλάδα το φιλμ στην πρώτη προβολή του πλησίασε τις 200.000 εισιτήρια ενώ η διαδρομή του στο εξωτερικό έκανε γνωστή την Αντίπαρο σε πολύ κόσμο.«Από την επόμενη κιόλας χρονιά ο κόσμος που ερχόταν στην Αντίπαρο ήταν πολύς.Ο κόσμος της Αντιπάρου άρχισε να νοικιάζει τα σπίτια του και έτσι σιγά-σιγά άρχισαν να κτίζονται ξενοδοχεία.Από τη “Μανταλένα”,ουσιαστικά,ξεκίνησε ο τουρισμός μας».

πηγή

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εχω την αίσθηση- προσωπική γνώμη- ότι αρχίσαμε να οδεύουμε πλέον στην... ΜΕΤΑμεταμανταλενική γενιά
Ο...Βορειοθεσσαλονικιός

Ανώνυμος είπε...

Αγαπημενε βορειοθεσσαλονικε μας,στο νησι μας δεν εχει αλλαξει απολυτως ΤΙΠΟΤΑ απο την εποχη της Μανταλενας..Ειμαστε πιο διχασμενοι απο ποτε,ειτε για πολιτικους λογος,ειτε για οικονομικους..Εχουμε χασει το μετρημα ποσα αδερφια ειναι τσακωμενα μεταξυ τους για κληρονομικες διαφορες!!!Και μαλιστα καποιοι απο μας για περιουσιες που αποκτησαν οι γονεις μας με 'περιεργους' τροπους..Αλλα ολα και ολα μας φταιει και το συστημα.Αφου μοσχοπουλησαμε την γη μας στους 'ξενους' τους βριζουμε κιολας..Οταν τους τα περναμε ηταν καλα..Βαζουμε τα παιδια μας να δουλευουν(!) τα καλοκαιρια σε συγγενεις για να περνουνε το χειμωνα επιδομα ανεργιας..Νομιμο ναι,ηθικο ομως?Αυτα και αλλα πολλα αγαπημενε φιλε του Βορρα,που δειχνουν οτι τιποτα δεν εχει αλλαξει.Η μονη ελπιδα μας τα παιδια να δουν τα χαλια μας και να γυρισουν σελιδα..

Ανώνυμος είπε...

Θα επρεπε να ντρεπεσαι Κυριε Ανωνυμε για τις ανακριβιες για να μη πω τιποτα αλλο , που γραφεις.Κρυβεσαι πισω απο την ανωνυμια σου και πετας λασπες για ενα ολοκληρο νησι.Αραγε εσυ τι εισαι?Αντιπαριωτης η΄΄Αγαπητικος της αντιπαρου?

Δ.Π. είπε...

EΣΥ ΤΑ ΧΩΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΑΚΙ ΣΟΥ,ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΠΕΙΡΑΞΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ.ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ?

Magos Gsisspor είπε...

Προσωπική άποψη, αποστασιοποιημένη όμως:

Είμαστε ήδη στη μετα-μεταμανταλενική γενια. Και σε αυτήν νοούνται όσοι δεν έζησαν στην εποχή της Μανταλένας, δηλαδή σε μία εποχή που τα πάθη ήταν πολλά, η ζωή όμως πιο απλή, η επικοινωνία πιο ανθρώπινη και η έννοια της μικρής κοινωνίας πιο εμπεδωμένη και εκφρασμένη. Από τότε κύλησε πολύ νερό (και τουρίστες) στο αυλάκι και προέκυψε η μεταμανταλενική γενιά, μια γενιά δηλαδή που, αν και τράφηκε με τις αρχές της προηγούμενης, μεγάλωσε και ανδρώθηκε σε μία άλλη, τελείως άλλη εποχή, παρόμοια με πολλές τουριστικογενείς περιοχές της Ελλάδας. Αλλοτριώθηκε, συμβιβαστηκε, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για πολλά από τα προβλήματα που έχει κληροδοτήσει η γενιά αυτή στην επόμενη, τη μετα-μεταμνταλενική. Πρόδωσε τις αρχές της; Ακούγεται βαρύ, αλλά μπορεί και να είναι έτσι, αρκεί να δεχτούμε ότι υπήρχαν τέτοιες πρωτύτερα. Το στοίχημα ειναι πράγματι η νέα γενιά, οι μετα-μεταμανταλενιστές, που σε λίγα χρόνια θα δείξουν αν η οικογενεια κ η εντοπιότητα ευθυγραμμούν τις γενιές μία προς μία, ή αν κάτι αλλάζει, όπως αλλάζει όλος ο κόσμος την τελευταία εικοσαετία.

Ελένη Π είπε...

Ενα απο τα κυρια χαρακτηριστικα του συγχρονου Ελληνα ειναι οτι εχει κοντη μνημη δηλαδη ξεχναμε ευκολα και θυμομαμαστε οτι μας συμφερει.Ξεχασαμε(;)λοιπον ποια ηταν η σταση του νυν δημαρχου οταν ηταν στην αντιπολιτευση στο θεμα της αποχετευσης..Ηχητικα ντοκουμεντα και πρακτικα απο κοινοτικα συμβουλια και πληθος δικαστικων αγωγων μας θυμιζουν ποσο ηθελε να βοηθησει την κυρια Μανεττα να γινει το εργο στο νησι μας..Τωρα ως δημαρχος απειλησε το δημοτικο συμβουλιο οτι αν δεν ψηφισει το θεμα το εργο δεν θα γινει ποτε!!Κατι μας θυμιζουν αυτου του στυλ οι απειλες..Στην ερωτηση του κυριου Βασιλοπουλου για τις τεχνικες μελετες απαντησε οτι ειναι στο γραφειο του και πως δεν θα γινει αχθοφορος κανενος!!Στο πιο κρισιμο λοιπον συμβουλιο για την εξελιξη του εργου δεν εφερε τις μελετες γιατι ηταν βαριες..Ξεχασαμε(;)την εξαιρετικη συμπεριφορα υποψηφιου δημοτικου συμβουλου του που μοιραζε φυλλαδια στην καρδια της τουριστικης περιοδου για το θεμα του νερου.Τωρα οποιος ζηταει να ενημερωθουν οι πολιτες για τα αποτελεσματα των αναλυσεων του νερυ ειναι επικινδυνος και δυσφημει το νησι μας!!!Αξιοτιμε κ.Δημαρχε σας εκλεξαμε στη θεση αυτη ακριβως για να ειστε ο 'αχθοφορος' των αναγκων και των προβληματων μας και με την αγαστη συνεργασια ΟΛΩΝ ΟΛΩΝ ΟΛΩΝ των κατοικων να προσπαθησουμε για την επιλυση τους.Αν,που δεν το ευχομαι,το μονο που σας απασχολει ειναι η υστεροφημια σας ακομα και με ελλατωματκα εργα(πχ δρομος-"αεροδρομιο")τοτε θα περασετε στην ιστορια μαζι με εκεινους τους πολιτικους ταγους του τοπου μας(βλ.Ραγκουση,Ρηγα..)που ενδιαφερθηκαν μονο για το προσωπικου τους συμφερον.Η χωρα μας περναει τις δυσκολοτερες στιγμες της συγχρονης ιστοριας της και πρεπει ολοι να κανουμε την αυτοκριτικη μας και να αναλογιστουμε τις ευθυνες μας γιατι το οφειλουμε στις νεες γενιες που ερχονται..

Ανώνυμος είπε...

KYΡΙΕ Δ.Π. ΕΙΜΑΙ Ο Ν.Κ. ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ Η ΕΛΕΝΗ Π.
ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ ΠΑΣΧΟΥΝ ΑΠΟ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΞΕΧΝΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

Αχ ΕΛΕΝΗ Εικοσάχρονος μελαχρινός πειρασμός με καυτό κορμί έρχεται στο χώρο σου για να σε χαλαρώσει

Magos Gsisspor είπε...

Εικοσάχρονε πειρασμέ καλύτερα να τοποθετηθείς σε συγκεκριμένα ζητήματα, γιατί απο αέρα έχουμε χορτάσει επιχειρήματα. Εκτός αν ο πειρασμός της λαγνείας είναι ισχυρότερος από τον πειρασμό της προσήλωσης στο θέμα που προέκυψε και θίγει η Ελένη Π. Απαντώ μόνο και μόνο για να μην αναγκαστώ να διαγράψω το σχόλιο σου.

Ανώνυμος είπε...

ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ Π.1.ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΕΤΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΗΧΗΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΤΙ ΚΡΙΜΑ?2.ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΚΑΝΕ Ο ΝΥΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ? ΠΟΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΕΜΠΟΔΙΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ?ΑΝΗΚΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΓΙΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΗ ΜΝΗΜΗ Η ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ .ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ Κ.

Magos Gsisspor είπε...

Προβλεπω να κλείνουν τα σχόλια σύντομα... Ας απαντήσει η Ελένη Π, κι όποιος άλλος θέλει, αλλά ας εχει την ευθύνη για αυτά που γράφει. Δεν υιοθετεί και το μπλογκ την άποψη που παει να απομονωθεί από το σχολιο της Ελένης Π. σχετικά με το νυν Δήμαρχο, όπως και την κάθε άποψη που υπαινίσσεται κάτι, απομονώνεται, παραμορφώνεται ή στρεβλώνεται. Να θυμήσω ότι το κυρίως θέμα ήταν η γενιά της Μανταλένας και πώς φτάσαμε στη μετά την μεταμανταλενική γενιά.

Μην ανοίγετε πολεμο ανακοινώσεων. Κι εσύ Ελένη αν έχεις αποδείξεις καλό είναι να τις παραθέσεις, γιατί μάλλον είσαι μονη σου.

Ανώνυμος είπε...

Ν.Κ.ΕΙΜΑΙ Ο Δ.Π ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΩ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ Π?

Ανώνυμος είπε...

αν και ειμαι εκτος θεματος θα πω οτι και χτες βραδυ ηταν αδιαβαστος ο κ. δημαρχος σχετικα με τις υποχρεωσεις και τα δικαιοματα της τουριστικης επιτροπης.και πως μπορει να μην ειχε συμβουλο να βοηθαει ειχε ομως τους αρχηγους της αντιπολιτευσης που εκαναν την παρουσιαση μια χαρα.τυχερος ο δημαρχος τυχεροοοοςςςςςςςςςς

ΑΚ είπε...

Ανώνυμε αφού ο δήμαρχος είναι αδιάβαστος και άσχετος όπως λες κάποιος δεν θα έπρεπε να ενημερώσει τον κόσμο ή εσύ θέλεις να μένουν ολοι στο σκοταδι;
Καλα έκαναν οι αρχηγοί και μπράβο τους που ηταν αυτοι ενημερωμένοι, τετοιους θελουμε και όχι αδιάβαστους για σκεψου το καλα

Ανώνυμος είπε...

πολυ καλα εκαναν ποιος ειπε το αντιθετο?εγω απλα ανεφερα το συμβαν.ειπα επισης οτι ειναι τυχερος.μηπως δεν ειναι?γυρνα λιγο πισω φιλε και θυμησου ποσο πολυ βοηθουσαν την μανετα ας πουμε η και το φιλολια ακομα οι αντιπαλοι του.ασε μην κανεις τον κοπο.δεν το εκαναν ποτε.

Ανώνυμος είπε...

γραψτε τα ονοματα σας μην ντρεπεστε πολυ κρηφτουλι εχει πεσει,ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΑΠΟΥΤΣΟΣ

Γ.Τ. είπε...

η αλήθεια ειναι οτι με τα ονόματα σας κρυμένα, καλά κανει και σας τη λέει ο Παρασκευάς

Ανώνυμος είπε...

καλυτερα να μας πει ο π.κ αν συμφωνει με το αν ειναι αληθεια η οχι,οτι δηλαδη ποτε δεν εγινε κατι παρομοιο επι μανετα η παλιοτερα και το ποιος γραφει ειναι δευτερευον γ.τ που λες οτι καλα κανει και μας τη λεει.