13 Μαρ 2011

Η τελευταία είδηση του Μανώλη Ρασούλη

Ο μεγάλος Μανώλης Ρασούλης έφυγε. Πρόλαβε να αφήσει πολλά πίσω του. Τελευταίο απ’ όλα ωστόσο μια πικρία, που βγαίνει στην επιστολή της 22ης Φεβρουαρίου 2011 που κοινοποίησε στα ΜΜΕ και παρατίθεται παρακάτω. Τα σημερινά δελτία ειδήσεων τον τίμησαν δεόντως: τελευταία είδηση, αμέσως μετά την πανηγυρική νίκη του iron Mike Ζαμπίδη κόντρα στον Τούρκο μπροστά σε ένα παραληρηματικό κοινό που αναζητά σαν ρακοσυλλέκτης ερεθίσματα εθνικής ανύψωσης ποικίλης ποιότητας. Τελευταία είδηση.
Οι ιθύνοντες έπειτα από έξι χρόνια διαρκούς πραγµατοποίησης της εκποµπής µου “It’s all Greek to me” στο Πρώτο Πρόγραµµα – 105,8 – την έκοψαν την ώρα που και µ’ αυτήν υπεράσπιζα κοινωνικές - πολιτιστικές αξίες που τώρα βρίσκονται στη χωµατερή και την εξαφάνισή τους, αλλά είχα και µια οικονοµική υποστήριξη – την υπολόγιζα σαν τησύνταξή µου (είµαι πλέον 65 και... ετών).
Επειδή ποτέ – εδώ και 50 χρόνια – δεν ζήτησα προτεραιότητα, έκανα αίτηση – ηλεκτρονική – για να µου δοθεί η προϋπόθεση να συνεχίσω. Ο τρόπος µού φάνηκε ως εκκαθάριση. Και είναι αλήθεια ότι η εκποµπή µού δόθηκε επί κυβερνήσεως Ν.∆. Αυτό έχει µια σηµασία: όταν µια συντηρητική κυβέρνηση µου εµπιστεύεται µια εκποµπή στο κρατικό ράδιο επί έξι χρόνια, µε την ελευθερία να κρίνω και να λέω τη γνώµη µου χωρίς να προκύψει κανένα θέµα, το κόψιµο µου µυρίζει σταλινική νοοτροπία.
Το οικονοµικό; Ο µισθός µου ήταν 1.600 ευρώ τον µήνα.
Η Ελλάς µού χρωστά, δεν της χρωστώ. Εχω ζήσει για δεκαετίες µε παπαδιαµαντικήλιτότητα. Τα προϊόντα της δουλειάς µου έχουν παραγάγει αµέτρητο τζίρο και επικοινωνιακά έχω αλγεβρική σχέση µε τους έλληνες πολίτες (στην Αυστραλία που ήµουν πρόσφατα µε πληροφόρησαν ότι το τραγούδι µου “Αχ, Ελλάδα, σ’ αγαπώ” το περιέλαβε το υπουργείο Παιδείας στις εξετάσεις των Ελληνόπουλων εκεί κ.λπ., κ.λπ.).
Τα µισά των χρηµάτων τα ‘δινα για υλικό ποικίλο για να έχει η εκποµπή πρωτοτυπία και για να πηγαίνω σε τόπους του εξωτερικού ώστε να κάνω ανταποκρίσεις και να δίνω πληροφορίες και εντυπώσεις στους ακροατές. Η εκποµπή ήταν καλή και αναγκαία. Τώρα, επειδή δεν ελέγχοµαι από τα απαράτ, ιδίως τα κυβερνητικά, αυτό είναι ένα θέµα.
Οµως το µικρό µου έργο δείχνει ότι είµαι πειθαρχηµένος στα κοινωνικά ιδεώδη και στην παραγωγή κοινωνικής και εθνικής συνείδησης.
Οσο ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισµού Τηλέµαχος Χυτήρης τόσο και ο Παπαδηµητρίου, ο Ταγµατάρχης µε ξέρουν χρόνια τώρα. Ποιος ιθύνων έβγαλε την απόφαση; Ας βγει να µας πει το σκεπτικό.
Με το ίδιο σκεπτικό µε εξεδίωξαν κι από την τότε ΥΕΝΕ∆, το ‘84, όταν είπα µια µαντινάδα που αφορούσε τον Κοσκωτά.
Με το ίδιο σκεπτικό εξεδίωξαν την κόρη µου Ναταλί από το Κανάλι 1 του Πειραιά. Θα απαντήσει κάποιος υπεύθυνος;
ΕΝΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΣΤΗ ΝΕΤ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ:

κι εδώ το ιστολόγιό του: http://rasoulis.blogspot.com/
(πριν από αυτό δημοσίευε εδώ: http://www.rasoulis.gr/)

και μία συνέντευξη του Μανώλη Ρασούλη στο Μετρονόμο - τεύχος 12 (2004)

1 σχόλιο:

κατερινα είπε...

μετα απο τετοια προσφορα τιμοναξια!
4 μερες δεν τον αναζητησε κανεις...?!