8 Νοε 2008

Άη Γιώργης: η αισθητική της νέας τάξης





ανοίξτε τις φωτό για να αναδειχθεί όλο το κάλλος

Ο οικισμός του Άη Γιώργη αλλάζει ταχύτατα, μεταλλάσσεται σε ένα κακής αισθητικής θέρετρο που θα θυμίζει σε λίγα χρόνια πως η ανθρώπινη αισθητική καταργείται όταν δεν υπάρχει έλεγχος. Έλεγχος εκ των έσω και έξωθεν.

Θαυμάστε τα απέριττα τριώροφα, τις ευρείες οικοδομές, τα θρασύτατα συγκροτήματα. Η λαβίδα του νόμου αδυνατεί να επέμβει, ακρωτηριασμένη από σιελώδεις δημόσιες σχέσεις, ανεπαρκείς υποδομές, ανεκπαίδευτους υπαλλήλους και πρότυπα πανθομολογουμένης κλεπτοκρατίας. Ό,τι αρπάξουμε, ό,τι προλάβουμε, λίγα εκατοστά παραπάνω το υπόγειο, λίγα εκατοστά φαρδύτερο το παράθυρο, λίγα εκατοστά αμβλυμένη η ηθική μας.

Τα βλέπουμε όλοι και κανείς δεν αντιδρά, ακόμα και αυτοί που έχουν τη δυνατότητα παρέμβασης, δημοτικοί άρχοντες, δικαστικοί, βουλευτές, έπαρχοι, νομάρχες, περιοδεύοντες υπουργοί υπάλληλοι πολεοδομίας, celebrities, δημοσιογράφοι, μπλόγκερς.

Μόνο μεμψιμοιρούμε και στο βάθος ελλοχεύει και ένας φθόνος για αυτή την εύκολη ζωή που κάποιοι εξαργυρώνουν ερήμην μας.


Μια προκλητική κορυφογραμμή που διαταράσσει το φυσικό κάλλος της απέριττης βίλλας γνωστού επωνύμου με 12 γράμματα.

Χαρακτηριστικά λιτές και οι τζαμαρίες, όπως ακριβώς επιβάλλει η κυκλαδική αρχιτεκτονική


Γιατί η Ελλάδα δεν θα γίνει Ισπανία
Με αργό βήμα η ανάπτυξη της εξοχικής κατοικίας


Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδος είναι ο… τουρισμός. Για όλους αυτούς η αγορά εξοχικής κατοικίας μπορεί να αποδειχθεί η αιχμή του δόρατος. Σύμφωνα με την ισπανική εμπειρία η ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς πολλαπλασίασε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα την οικονομική δραστηριότητα. Παρόλα αυτά όμως στην Ελλάδα η συγκεκριμένη αγορά εξακολουθεί να κινείται σε τοπικό επίπεδο και κυρίως σε περιβάλλον σχεδόν… πρωτόγνωρο. Αιτία, σύμφωνα με τις απόψεις ειδικών, είναι 10 «θανάσιμα αμαρτήματα» τα οποία έχουν -προς το παρόν τουλάχιστον- θέσει την ελληνική εξοχική κατοικία εκτός του παγκόσμιου χάρτη της συγκεκριμένης αγοράς. Σύμφωνα με τις απόψεις ειδικών τα προβλήματα αυτά είναι:

- Κόστος αγοράς. Για τους περισσότερους το κόστος αγοράς ταυτίζεται με την τιμή αγοράς. Ομως για τους περισσότερους Ευρωπαίους στο κόστος αγορά συνυπολογίζονται και άλλα στοιχεία όπως για παράδειγμα οι δαπάνες μεταφοράς, το κόστος συντήρησης του ακινήτου, καθώς και οι φορολογικές επιβαρύνσεις. Αν συνυπολογιστούν όλα αυτά τα στοιχεία τότε το κόστος αγοράς και διατήρησης της ελληνικής αγοράς εξοχικής κατοικίας είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Συγκρίνοντας κανείς τα στοιχεία που αφορούν στο ύψος των προσφερόμενων τιμών στη ελληνική και στην ισπανική αγορά θα διαπιστώσει ότι το ελληνικό προϊόν είναι από 10% έως 20% ακριβότερο από το αντίστοιχο ισπανικό.

- Προϊόν. Οι Ελληνες κατασκευαστές εξοχικής κατοικίας από την πλευρά τους σκαρφίζονται διάφορους τρόπους για να αυξήσουν την επιφάνεια των ακινήτων τους. Ετσι υπόγεια μετατρέπονται σε σαλόνια, σοφίτες σε υπνοδωμάτια και αποθήκες «βαπτίζονται» ξενώνες. Αποτέλεσμα είναι να πωλούν εξοχικές κατοικίες 120 τετραγωνικών μέτρων με οικοδομική άδεια για 60 τετραγωνικά. Φυσικά, όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την ελληνική εκδοχή της αγοράς κατοικίας απλώς… γυρνούν την πλάτη.

- Πληροφόρηση. Το προϊόν «ελληνική εξοχική κατοικία» είναι άγνωστο στη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν η συντριπτική πλειοψηφία των αλλοδαπών υποψήφιων αγοραστών ανακαλύπτουν το ελληνικό προϊόν ως τουρίστες. Αντίθετα, τα δίκτυα πληροφόρησης που έχουν αναπτυχθεί, προκειμένου να προωθηθούν οι ισπανικές εξοχικές κατοικίες μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο πανεπιστημιακών παραδόσεων για τη βελτίωση του τρόπου εμπορικής προώθησης του προϊόντος. Ανάλογη στρατηγική φαίνεται ότι ακολουθούν και άλλες μεσογειακές αγορές με αποτέλεσμα το ελληνικό προϊόν να παραμένει άγνωστο για τη συντριπτική πλειοψηφία των υποψήφιων ευρωπαίων αγοραστών.

- Προβολή. Αν κάποιος συγκρίνει τις αυτοσχέδιες ταμπέλες με τα «ΠΩΛΕΙΤΑΙ» οικοπέδων και σπιτιών στις Κυκλάδες με τις αντίστοιχες καταχωρήσεις στον ελληνικό και διεθνή Τύπο θα συνειδητοποιήσει ότι η ελληνική αγορά εξοχικής κατοικίας απευθύνεται μόνο σε όσους τριγυρνούν -με τα πόδια ή με Ι.Χ.- τους τουριστικούς προορισμούς.

- Μετακίνηση. Πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καθυστερήσεις, πολύωρα ταξίδια σε πλαστικές καρέκλες και μύρια άλλα δεινά.

Οι γκρίζες ζώνες της γραφειοκρατίας

Το ελληνικό μοντέλο αξιοποίησης της γης «κρύβει» πολλές γκρίζες ζώνες. Για παράδειγμα το πλαίσιο για την προστασία των δασών, η αρχαιολογία, ο αιγιαλός και η παραλία, η εκτός σχεδίου δόμηση, οι αντικειμενικές αξίες και οι κατά παρέκκλιση άδειες είναι στοιχεία στα οποία οι Ελληνες μπορούν να τα αντιμετωπίζουν σχεδόν ως αυτονόητα, αλλά για τους αλλοδαπούς είναι μια πολύπλοκη και αδιανόητη διαδικασία την οποία δεν βλέπουν τον λόγο για να την υποστούν. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι περιορισμοί που ισχύουν για την προστασία των παραμεθόριων περιοχών για τους εκτός Ε.Ε. υπηκόους. Οι περιορισμοί αυτοί έχουν αποτρέψει πολλούς υποψηφίους αγοραστές από την Ανατολική Ευρώπη να επενδύσουν σε ελληνικά εξοχικά ακίνητα Αυτοί οι λόγοι ενδεχομένως να είχαν κάποιο νόημα πριν από μερικές δεκαετίες, αλλά σήμερα είναι άγνωστο σε τι αποσκοπούν. Για τον λόγο αυτό δεν είναι λίγοι οι θεσμικοί επενδυτές οι οποίοι έφυγαν τρέχοντας από την ελληνική αγορά όταν κατάλαβαν ότι σε αυτή θα είχαν εμπειρίες ανάλογες με αυτές του Θησέα στον μινωικό λαβύρινθο. Δεν είναι λίγοι, τέλος, εκείνοι που εγκατέλειψαν το όνειρο να αποκτήσουν ακίνητο σε κάποιο αιγαιοπελαγίτικο νησί όταν διαπίστωσαν ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να το χρηματοδοτήσουν με δάνειο από κάποια ελληνική τράπεζα. Βεβαίως, αυτό το ίδιο πρόβλημα δεν το αντιμετωπίζουν μόνο οι ξένοι ενδιαφερόμενοι, αλλά και οι ντόπιοι, σε αρκετές περιπτώσεις.

Του Γιαννη Σιωτου

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_24/08/2008_282195


9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητε διαχειριστε
ισως θα έπρεπε να βαλεις και μερικές φωτογραφίες από την ταινία ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ
Για να δούμε πως μετασχηματίστηκε η Αντίπαρος στα τελευταία 50 χρόνια
Από γραφικό φτωχό ψαροχωρι στην νισαρα που λένε και οι αντιπαrok που έχει βίλλα
Ο πολύς Tom Hankς και λοιποί celebrities του θεάματος της εξουσίας και της μαύρης κονομας
Κοκορευόμαστε εμείς έρχεται και λίγος τουρισμός παραπάνω να δει την ιερή γη που πατεί ο
Ταμ νοικιάζουμε και κανένα rooms βγάζουμε και κανένα ευρουδακι και έχει ο θεός.
Πάνω στο πανικό ανακάλυψε τη όμορφη Αντίπαρο και ένας από τους ΜΑΡΑΝΑΠΟΥΛΟΥΣ
Βρήκε λίγα στρέμματα φτηνά για το πουγκί του έβαλε αρχιτέκτονες, μηχανικούς
Που μερικοί από αυτούς είχαν και ανησυχίες για τον χώρο στα νιάτα τους
Πήρε και μια άδεια από την πολεοδομία για τα μάτια του κόσμου και έκτισε τη βαλίτσα του όπως ήθελε
Πάνω στη κορυφογραμμή για να έχει θέα μπρος πίσω ο ερμος και με κάτι παραθυραρες νa για να μπαίνει
Ο ήλιος και να μην χαλάει και πολύ πετρέλαιο το χειμώνα. Τι και αν υπάρχουν νομοι και αστυνόμοι
Ελεγκτικοί μηχανισμοί της πολεοδομίας αυτοί είναι για να κυνηγανε τίποτα τουαλέτες αυθαίρετες
των αφάνων αντιπαριωτών στον Κάμπο. Τοπική αυτοδιοίκηση η θρυλικιά μανετα και ο πολύς λεβέντακης και τα αλλά τα παιδια..Είναι και γυναίκα του υπουργού της real estate απέναντι
που κυταει τι βαλίτσα και της τρέχουν τα σάλια ποτέ θα την σπρώξει.
Και εμείς αποσβολωμένοι ιθαγενείς στο μικρόκοσμο μας διχασμένοι χωρίς νεράκι του θεού
Αφαλατώσεις αποχετεύσεις βιολογικούς αλιευτικό καταφύγιο και λοιπά έργα που τάζουν
Στα παιδια μάλλον φθονούμε που δεν έχουμε και μείς κάνα δυο χαρτιά να κτίσουμε και μείς
Τι βαλίτσα μας.
ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Ανώνυμος είπε...

στο σχόλιο 8.59
διαχειριστε=διαχειριστα
βαλίτσα =βιλλιτσα
κυταει=κοιταει

Ανώνυμος είπε...

αν μπορούσατε στις φωτογραφίες
να βάλετε όμοιά κτίρια
με τα υπάρχοντά στο άκτιστο έδαφος
θα βλέπαμε την μετά 20 χρόνια κατάντια του Αγιου Γεωργιου
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΔΟΜΗΣΗΣ ΤΩΡΑ

Ανώνυμος είπε...

Ο ΚΑΘΈΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ

Είναι σίγουρα μια παράπλευρη απώλεια στην καθημερινή «μάχη» για την κοινωνική επιτυχία. Ενα είδος κοινωνικής πόρωσης. Ενα «παραπροιόν» της δημοκρατίας. Η αδιαφορία μας για όλα και για όλους. Αυτή η απάθεια μπροστά σε διεφθαρμένους ιερείς, επιόρκους δικαστικούς διαπλεκόμενους πολιτικούς, μιζαδόρους, αδίστακτους τηλεδικαστές, ασυνείδητους παραγωγούς, καταχραστές, εκβιαστές, αργυρώνητους υποκριτές, είναι η πιό ανησυχητική, η πιό επικίνδυνη παράμετρος της κοινωνικής μας απορρύθμισης. Φυλακισμένοι στη μικρή μας ευημερία , αιχμαλωτισμένοι από το εγωιστικό μας συμφέρον, εμείς, οι φιλότιμοι, πονόψυχοι, ευσυγκίνητοι, ενθουσιώδεις Ελληνες έχουμε μετεξελιχθεί σε ένα αδιάφορο , παθητικό πλήθος, που δεν εμπνέεται από κάποιο πολιτικό πάθος, από κάποιο πολιτικό ιδεώδες, που δεν έχει μεγάλες φιλοδοξίες, αντίθετα είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να θυσιάσει τα πάντα στο βωμό της υλικής ασφάλειας. Δεν υπάρχουν ιδεολογικά κίνητρα και οράματα, μόνον ιδιοτελείς προσδοκίες.

Δεν είναι ότι δεν παρακολουθούμε τα συμβαίνοντα ότι δεν συζητούμε , ότι δεν αμπελοφιλοσοφούμε (ο Ελλην εύκολα κατακεραυνώνει όλους πλην του δικού του συναφιού, όπου οι εστίες του κακού είναι πάντα «μεμονωμένες»).

Βλέπουμε τις καταχρήσεις τον αθέμiτο πλουτισμό , τις επέσχυντες συναλλαγές, τις σκανδαλώδεις παρανομίες, αλλά αδιαφορούμε. Αφήνουμε από μπροστά μας να παιρνούν , χωρίς την παραμικρή συμμετοχή, την παραμικρή αντίδραση, ως μια άλλη εικονική πραγματικότητα (μήπως δεν έχουμε ταυτίσει το κοινωνικό γίγνεσθαι με το τηλεοπτικό γίγνεσθαι;) όλες οι εκδοχές της ασυδοσίας και της αυθαιρεσίας .

Εγκλωβισμένοι στο φόβο του άλλου, στο δίχτυα της αγοράς και των ΜΜΕ επιδιδόμαστε καθημερινά στην κούρσα του «ο σώζων εαυτόν εσωθήτω». Αυτή η αδιαφορία για τις δημόσιες υποθέσεις, αυτή η κοινωνική μυωπία, η νοσηρή προσήλωση στην υλική ευζωία, έχει γίνει εθνικό χαρακτηριστικό μας. Εγωισμός αρπακτικότητα, άγριος καταναλωτισμός μανία πολυτέλειας και αποχαύνωση μπροστά στις τηλεοπτικές συσκευές. Να φάμε να πιούμε, να αγοράσουμε κότερα, να κτίσουμε επαύλεις και ας γίνουν όλα στάχτη. Είναι πραγματικά αβάσταχτο κανείς να σκέφτεται τη μετεξέλιξη του οράματος για μια κοινωνία των πολιτών στον εφιάλτη μιας εγωιστικής κοινωνίας – ο καθένας για τον εαυτό του. Στην Αρχαία Ελλάδα, η αποχή, η αδιαφορία ταυτίζονταν με την απάθεια ή τη δειλία, χαρακτηριστικά ασύμβατα με την ιδιότητα του πολίτη. Θεωρούνταν προδοσία πράξη αντικοινωνική, αντιδημοκρατική. Ποιός θα αποτεινάξει από τη σημερινή κοινωνία την ιδιοτέλεια; Ποιός θα την κάνει αυτό που υποδηλώνει ο όρος, έναν χώρο εκδήλωσης του αλτρουισμού και της αλληλεγγύης? Μήπως οι ίδιοι οι πολίτες;

Αλλά πως μπορούν όταν καθημερινά εγκολπώνονται τη διδαχή της ιδιοτέλειας και του ωχαδερφισμού, από τα δημόσια πρόσωπα. Οι πολίτες πλάθονται κατ’εικόνα και ομοίωση της ληστρικής και τυχοδιωκτικής εξουσίας. Σπουδάζουν καθημερινά την αναζήτηση του κέρδους και της απάτης από τον καθρέπτη του δημόσιου βίου, την μικρή οθόνη. Στην αρχή αφοπλίζονται παραλύουν, στη συνέχεια μαθαίνουν να επιδιώκουν με κυνισμό και ωμότητα μόνο το ατομικό τους συμφέρον.

Επικίνδυνη πολύ επικίνδυνη η αδιαφορία. Γιατί μόνο η αγανάκτηση του πολίτη και ο κοινωνικός αναβρασμός θα μπορούσαν να χαληναγωγήσουν την διεφθαρμένη και ασύδωτη εξουσία.



ΤΑΣΟΥΛΑ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ το ανωτερω δημοσιευθηκε στην Καθημερινη στους αντιλογους

ΑΙΣΧΡΟΝ ΤΟ ΣΙΓΑΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΑΣΟΙΣ ΑΔΙΚΟΥΜΕΝΟΙΣ

Δημοσθενους Φιλιππικος

Ανώνυμος είπε...

Έχω μια φωτογραφία πριν από 30 χρονιά τραβηγμένη από τον Βαθύ βόλο και κοιτά τον δρόμο που περπάταγαν μόνο τα μουλάρια.

Στην φωτο φαίνονται τρία σπίτια του Πιπίνου κάτω στην παραλία, του Ζομπού, του Γιάννη (Καρδακι) και μερικά ξωμαντρια...

Θα σας την στείλω να την δείτε και αν θέλετε να την βάλετε κάτω από τις σημερινές.

Ανώνυμος είπε...

και όλα γύρω σου είναι βίλες
η βίλα δεν είναι μια είναι τρεις
μπορεί να γίνουν και χίλιες δεκατρείς όμορφες λουσάτες και μοδατες πλην αυθαίρετες

antiparos-blog είπε...

Θα αναρτηθουν σύντομα φωτογραφίες από το παλιό παραδεισένιο τοπίο του Άη Γιώργη, τότε που ο άνθρωπος δεν κοίταγε πως θα χτίσει το περιβάλλον αλλά πως θα χτίσει το βιος του. Ευπρόσδεκτες όσες μπορούν να σταλούν και στο μέηλ του μπλογκ με σχετικό θέμα.

Αλλάζουνε οι εποχές και το κείμενο της Καθημερινής στα σχόλια είναι ένα από τα πολλά τον τελευταίο καιρό που αποτυπώνουν αυτό το κλίμα κοινωνικής αναλγησίας και περιβαλλοντικής -και όχι μόνο- μυωπίας.

Κατά τ'άλλα, όλα καλά κι όλα ωραία. Θα ανακυκλώσουμε φωτογραφίες και σχόλια μέσα στα μπλογκς.

Και; Eλπίζουμε ότι κάποιος θα ντραπεί; Ή μήπως θα έπρεπε να στείλουμε κανένα χαρτί στον εισαγγελέα για αν μαζέψει όλους τους μύωπες, υποκαθιστώντας τις αρχές του τόπου;

Κι αν είναι να αρχίσουμε να υποκαθιστούμε τις αρχές γιατί να μην αποκαθηλώσουμε κατόπιν και όλους τους ανίκανους καρεκλοκένταυρους, που στο όνομα της δημοκρατίας ασελγούν πιο βάναυσα από ποτέ;

Έτσι κι αλλιώς καμία μορφή νομότυπης δημοκρατίας δεν είναι πιο έκφυλη από τη σημερινή. Η δημοκρατία της κλεπτοκρατίας.

antiparos-blog είπε...

Λάβαμε την ακόλουθη καταγγελία και τη δημοσιεύουμε. Η επικαιρότητα διαψεύδει και τον πιο καλοπροαίρετο (μακάρι κάποτε να μας παρέθετε την άποψή του και κάποιος από την άλλη πλευρά):


ΩΣ ΕΔΩ





Δεν φτάνει που η Πρόεδρος της Αντιπάρου δεν μπορεί να διαχειρισθεί τα μικρά και μεγάλα έργα του νησιού εγκληματώντας εις βάρος του και χάνοντας εκατομμύρια ευρώ από το 3ΚΠΣ.

Δεν φτάνει που δεν μπορεί να διαχειρισθεί μικρά θέματα καθημερινότητας εκδίδοντας λογαριασμούς νερού είτε υπέρογκους είτε λάθος .

Δεν φτάνει που έχοντας καταδικαστεί σε αργία και από την περιφέρεια και από το

Υπουργείο εσωτερικών για άρνηση χορήγησης στοιχείων μεταδημοτεύσεων υποτιμά την νοημοσύνη όλων των κυκλαδιτών δηλώνοντας ότι επειδή προσέφυγε στο ΣΤΕ δεν συμβαίνει τίποτα.

Δεν φτάνει που επιτρέπει σε υπάλληλους της Κοινότητας να υβρίζουν την Αντιπολίτευση μέσα σε κοινοτικό συμβούλιο όπως αυτό της 21/08/2008

Και μετά να δηλώνει ότι δεν άκουσε τίποτα.

Έρχεται τώρα και ενώ έχει συμφωνήσει μαζί μου μπροστά στο Αντιπρόεδρο της Κοινότητας να δοθούν στοιχεία από τον φάκελο του έργου της Αποχέτευσης για να ελέχθη η πορεία του έργου σε μέλος του συνδυασμού μας απορρίπτει την αίτηση του

Με την φαιδρή δικαιολογία ότι είναι θερινός κάτοικος καταπατώντας τον κώδικα διοικητικής διαδικασίας για την χορήγηση διοικητικών εγγράφων.

ΩΣ ΕΔΩ

Η θα επιτρέπει στην Αντιπολίτευση να ασκεί τον θεσμικό ρόλο του έλεγχου

Η οφείλει να παραιτηθεί.



Αντίπαρος 22/09/2008

Ιωάννης Λεβεντακης

Εξάκτινος είπε...

Κάποτε το σπίτι φτιάχνονταν με υλικά της περιοχής και στόχο είχε να εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες. Δηλ. να είναι πρακτικό και βολικό για τα τότε δεδομένα. Π.χ. το χωριό μου το έφτιαξαν εκεί που είχε 3 πηγούλες για να έχουν νερό και οι δρόμοι είχαν φτιαχτεί να περνάει γάιδαρος και όχι αυτοκίνητο. Με τα χρόνια οι τεχνικές εξελίχτηκαν με βάση την πείρα και πήραμε αυτά που πήραμε σε επίπεδο αρχιτεκτονικής. Σήμερα η κατοικία εξυπηρετεί την επίδειξη και μόνο και θα οδηγήσει σε πλήρη καταστροφή ολόκληρες περιοχές. Είναι κρίμα γιατί τα βλέπουμε αλλά δεν κάνουμε τίποτε. Προσωπικά εγώ δε θα ήθελα να αγοράσω κάτι στις Κυκλάδες ακόμη κι αν είχα λεφτά διότι δεν έχει νερό κι εύκολη πρόσβαση. Βασικά δε θα φτιάξω ποτέ εξοχική κατοικία.