15 Ιουλ 2008

Γηγενής σκεπτόμενος βοών εν τη νήσω


Αντίπαρος, 7 Ιουνίου 2008

Προς αιρετούς άρχοντες Κοινότητας Αντιπάρου

Τον τελευταίο καιρό το κυρίαρχο θέμα των συζητήσεων των συγχωριανών μας είναι ο νέος Καποδίστριας και το φάσμα της συγχώνευσης της Κοινότητάς μας με το Δήμο Πάρου και ό,τι αυτό σημαίνει και συνεπάγεται.

Άκουγεται ότι σε λίγες ημέρες θα γίνει στη Νάξο συνέλευση αρμοδίων για να γνωμοδοτήσουν για το πως θα γίνει, εφόσον γίνει, η συγχώνευση. Θα αποφασίσουν για ένα υπαρξιακό για μας ζήτημα χωρίς να λάβουν τον κόπο να μας ενημερώσουν προηγουμένως για τα υπέρ και τα κατά αυτής της πιθανής εξέλιξης, και το χειρότερο, απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο είναι ότι θα αποφασίσουν για εμάς, για το καλό μας, χωρίς εμάς. Μας θεωρούν, δηλαδή, ως υπηκόους προτεκτοράτου και όχι ως Έλληνες πολίτες. Και το εξοργιστικό είναι ότι αυτή τη συνέλευση των αρμοδίων θα την ονομάσουν «δημοκρατική διαδικασία».

Εμείς εδώ έχουμε άλλη γνώμη για τη δημοκρατία και απαιτούμε οι αποφάσεις για τα τοπικά προβλήματα να λαμβάνονται με άμεση/ανόθευτη δημοκρατία.

Καλούμε λοιπόν τους αιρετούς μας άρχοντες να αφήσουν κατά μέρος τις προσωπικές τους διαφορές, οι οποίες για τον κόσμο είναι αδιάφορες πολλώ δε μάλλον κουραστικές, και να συγκαλέσουν λαϊκή συνέλευση, όπως άλλωστε ορίζεται από το νόμο Ν.3463/2006-216 (σσ Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας), προκειμένου να ενημερώσουν τον κόσμο και, κυρίως, να τον αφουγκραστούν.

Τελειώνοντας θα ήθελα να μου επιτρέψετε και μία παραίνεση ως μεγαλύτερος που είμαι:

Εθνικός Ύμνος, στροφή 147

Μην ειπούν στο στοχασμό τους
Τα ξένα έθνη αληθινά
Εάν μισούνται ανάμεσά τους
Δεν τους πρέπει ελευθεριά


Ένας γηγενής σκεπτόμενος
Πατέλης Εμμανουήλ



Την παρούσα επιστολή για σύγκληση λαϊκής συνέλευσης προσυπογράφουν οι παρακάτω φορείς και σύλλογοι:
Τοπική Επιτροπή Αντιπάρου της Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Αντιπάρου

Σύλλογος Επαγγελματιών Αλιέων

Ναυτικός Όμιλος Αντιπάρου-ΜΕΑΣ Ωλίαρος

Σύλλογος Γυναικών Αντιπάρου

και πολλοί πολίτες




Μόνο εδώ υπάρχει μια κάποια πληροφόρηση για το θέμα ως τώρα.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τελικα παρθηκε ομοφωνη αποφαση στο κοινοτικο συμβουλιο αρνησης στην ενσωματωση
βεβαιως οτι η με δικαστικη αποφαση προεδρος της αντιπαρου δεν προωθει την λαικη συμμετοχη και ενημερωση ειναι γνωστο ιδου
Απολογισμός πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής

1. Κάθε χρόνο γίνεται ο απολογισμός πεπραγμένων της δημοτικής αρχής, σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση, τη διοίκηση του Δήμου και την εφαρμογή του προγράμματος δημοτικής δράσης.

2. Η ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου γίνεται μέχρι τέλος Ιουνίου και ανακοινώνεται πριν από δεκαπέντε (15) τουλάχιστον ημέρες με κάθε πρόσφορο τρόπο. Σε αυτήν καλούνται οι κάτοικοι και όλοι οι φορείς της πόλης.

3. Το δημοτικό συμβούλιο επιλέγει τον προσφορότερο χώρο για τη διεξαγωγή της ανωτέρω συνεδρίασης.

4. Κατά την ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τοποθετούνται όλες οι δημοτικές παρατάξεις και μπορούν να πάρουν το λόγο τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και τα μέλη των συμβουλίων των δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων.

5. Κάθε φορέας, δημότης, κάτοικος ή φορολογούμενος από το Δήμο έχει δικαίωμα να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή.

6. Σε περίπτωση που το χρονικό διάστημα που προβλέπει το παρόν άρθρο παρέλθει χωρίς να κινηθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση της ειδικής δημόσιας συνεδρίασης απολογισμού, μπορούν οι δημοτικές παρατάξεις ή οι δημοτικοί σύμβουλοι να προκαλέσουν τη συνεδρίαση αυτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 94.
σου λεει ποια πεπραγμενα

Ανώνυμος είπε...

Επικρατεί πλήρης άγνοια για το ζήτημα. Ακόμα και σ' αυτούς που θα 'πρεπε να ενημερώσουν, προκειμένου να καθορίσουν οι τοπικοί φορείς τις ενέργειες και αντιδράσεις τους.

Μία λαϊκή συνέλευση τουλάχιστον θα διαφώτιζε πολλούς, αλλά θα ξεγύμνωνε κάποιους άλλους...

Ανώνυμος είπε...

ΈΝΑ ΝΗΣΙ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣ, ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Οι Δήμαρχοι και οι Κοινοτάρχες των Κυκλάδων ζήτησαν από την Πολιτεία να αντιμετωπίσει τα νησιά μας ως πλήρεις αυτοδιοικητικές μονάδες και να δώσει ισχυρές αρμοδιότητες και εξουσίες
Του Δημήτρη Αρκουλή
E-mail: dimitrisark@yahoo.grΠΗΓΗ: ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ
Ο νέος ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο πλαίσιο μιας συνολικής Διοικητικής Μεταρρύθμισης της χώρας αποτέλεσε το αντικείμενο συζήτησης στη θεματική ημερίδα που διοργάνωσε στην Νάξο η Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ) Νομού Κυκλάδων.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 9 Ιουνίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημαρχιακού Μεγάρου του Δήμου Νάξου και παραβρέθηκαν οι περισσότεροι Δήμαρχοι και Κοινοτάρχες του νομού Κυκλάδων.
Κάθε νησί και ένας Δήμος ή κάθε νησί και μια Κοινότητα ήταν το μήνυμα που έστειλαν οι Δήμαρχοι και οι Κοινοτάρχες μέσω της ΤΕΔΚ στην κεντρική εξουσία που θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις για τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση, τον Καποδίστρια Νο 2..
Στην ημερίδας δόθηκε η δυνατότητα στους Δημάρχους και τους Κοινοτάρχες των Κυκλάδων να κάνουν και έναν απολογισμό για τον υπάρχοντα Καποδίστρια που έκλεισε μια δεκαετία.
Οι Δήμαρχοι και οι Κοινοτάρχες μπορεί να είπαν ναι στο «Ένα νησί και ένα Δήμος, ένα νησί και μια Κοινότητα», αλλά αυτό όπως τόνισαν στην πλειοψηφία τους θα πρέπει να γίνει με προϋποθέσεις όπως την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους με εξασφαλισμένους οικονομικούς πόρους καθώς και να τους δοθεί η δυνατότητα αυτόνομης χάραξης και εφαρμογής πολιτικών. Επίσης τονίστηκε η αναγκαιότητα για παροχή ικανοποιητικών υπηρεσιών και αναπτυξιακών παρεμβάσεων. Επίσης εκφράστηκε η άποψη ότι η Πολιτεία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις Κυκλάδες ως πλήρεις αυτοδιοικητικές μονάδες με ισχυρές αρμοδιότητες και εξουσίες.
Στη συνάντηση της Νάξου δόθηκε η δυνατότητα σε όλους τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν τις απόψεις και τις προτάσεις των δημοτικών τους συμβουλίων και μέσα από τον διάλογο που αναπτύχθηκε, θα προκύψουν οι θέσεις της ΤΕΔΚ Κυκλάδων.
Οι προτάσεις αυτές θα κατατεθούν στην ΚΕΔΚΕ ενόψει του πολύ σημαντικού συνεδρίου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που θα πραγματοποιηθεί στις 23 και 24 Ιουνίου στην Αθήνα, με θέμα τη Διοικητική Μεταρρύθμιση.

Ανώνυμος είπε...

Στο οποίο συνέδριο της 23 και 24 Ιουνίου τι έγινε;

Ανώνυμος είπε...

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Αθήνα 24/06/08
ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ
ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
ΕΛΛΑΔΑΣ
Υπόψη:
Συντακτών Τ.Α.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ολοκληρώθηκαν σήμερα το απόγευμα οι εργασίες του διήμερου θεματικού συνεδρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση.
Το κείμενο συμπερασμάτων του Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ, που εγκρίθηκε κατά μεγάλη πλειοψηφία, έχει ως εξής:


Το Θεματικό Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση, που συνήλθε στην Αθήνα στις 23-24 Ιουνίου 2008, κατέληξε στα εξής:

1. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση τα τελευταία χρόνια έχει διατυπώσει με πολιτικό θάρρος και συναίσθημα ευθύνης τις θέσεις της για μια συνολική και ουσιαστική μεταρρύθμιση του πολιτικού και του διοικητικού συστήματος της χώρας, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Και αυτό γιατί οι αιρετοί, όλοι οι άνθρωποι που υπηρετούν το θεσμό της Αυτοδιοίκησης, έχουν τη βαθιά πεποίθηση ότι η ριζική αποκέντρωση απελευθερώνει δημιουργικές δυνάμεις, ότι παροτρύνει και κινητοποιεί τους ίδιους τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στις δημόσιες υποθέσεις και ότι το μέλλον της Αποκέντρωσης και της ισχυρής Αυτοδιοίκησης δεν είναι υπόθεση μόνο των αιρετών, αλλά αποτελεί το κεντρικό πολιτικό ζήτημα της χώρας.

2. Η ΚΕΔΚΕ, με τη σχεδόν ομόφωνη απόφαση του Συνεδρίου της Κυλλήνης, την ολοκληρωμένη και αντικειμενική αξιολόγηση του Προγράμματος «Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ» και τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις της για μια νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση, συγκάλεσε το παρόν Θεματικό Συνέδριο, σηματοδοτώντας την έναρξη του δικού μας δημόσιου διαλόγου, με στόχο τη διαμόρφωση του πλαισίου, των όρων και των προϋποθέσεων της Μεταρρύθμισης αυτής, με την ευρύτερη δυνατή πολιτική και κοινωνική συναίνεση.
Στο διάλογο αυτό, θεωρούμε ότι «κλασσικές» πολιτικές αντιπαραθέσεις, αποπροσανατολίζουν από τους παραπάνω στόχους.
Καταγράφουμε ως θετικό το γεγονός ότι, το μεγαλύτερο μέρος του πολιτικού φάσματος και η Κυβέρνηση, διατύπωσαν την πρόθεσή τους να συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της ευρύτερης συναίνεσης, προκειμένου οι εκλογές του 2010 για την ανάδειξη των δημοτικών και περιφερειακών αρχών να γίνουν σύμφωνα με τον νέο νόμο.
Επισημαίνουμε ωστόσο ότι, η πρόθεση αυτή δεν αρκεί να εκφράζεται με μετέωρες τοποθετήσεις και γενικόλογες ευχές, αλλά είναι ανάγκη να διατυπώνεται με προτάσεις και δεσμεύσεις για συγκεκριμένες λύσεις, κυρίως από την Κυβέρνηση.
Άρα εκλαμβάνουμε το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε ο υπουργός Εσωτερικών κ. Π. Παυλόπουλος, ως εσωτερικό χρονοδιάγραμμα της Κυβέρνησης, προκειμένου να διαμορφώσει τις οριστικές και τελικές θέσεις της για τη διοικητική μεταρρύθμιση που θα τις καταθέσει στο τραπέζι του διαλόγου.

3. Θεωρούμε όμως ότι ο διάλογος αυτός για τη μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης έχει ως αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση το να αντιμετωπιστούν τα σημερινά οξυμμένα οικονομικά προβλήματα των ΟΤΑ, διότι είναι αδιανόητη οποιαδήποτε συζήτηση για το μέλλον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εάν δεν αντιμετωπιστεί το παρόν της.
Επομένως είναι απαραίτητο να τηρηθούν οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για τα εκκρεμή οικονομικά προβλήματα των ΟΤΑ που είναι οι ακόλουθες:
• Η εκταμίευση, το δεύτερο 15ήμερο του Αυγούστου, του ποσού των 250 εκ. ευρώ, που αποτελούν μέρος των παρακρατηθέντων πόρων του 2008.

• Η ψήφιση μέχρι τις 31/ 08/2008, διάταξης νόμου για την απόδοση συμπληρωματικού ποσοστού 40% από τα τέλη κυκλοφορίας στην Πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση (επιπλέον του ποσοστού 50% που αποδίδεται σήμερα), συμπεριλαμβανομένης ρύθμισης για την υποκατάσταση κάθε τυχόν μείωσης της απόδοσης των τελών αυτών με εθνικούς πόρους.

• Η ψήφιση διάταξης νόμου για την απόδοση μέρους των παρακρατηθέντων , ύψους 1.700 εκ. ευρώ σε οκτώ δόσεις αρχής γενομένης από το Δεκέμβρη του 2008 και τον Ιανουάριο του 2009.

• Η κάλυψη στο ακέραιο, αρχής γενομένης από το 2009, όλων των δαπανών για τις μεταφερθείσες αρμοδιότητες.

Χωρίς την εκπλήρωση των παραπάνω οικονομικών προϋποθέσεων καμία συζήτηση με την Κυβέρνηση δεν μπορεί να ξεκινήσει για την χωροθέτηση των ορίων των νέων ΟΤΑ.

4. Το Θεματικό Συνέδριο επιβεβαιώνει στο ζήτημα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης τις ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις της απόφασης του Συνεδρίου της Κυλλήνης:

• 1η προϋπόθεση: Η αναδιάρθρωση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν μπορεί να γίνει μεμονωμένα, πρέπει να είναι μέρος του συνολικού Εθνικού Προγράμματος Μεταρρύθμισης του πολιτικού μας συστήματος και της Δημόσιας Διοίκησης σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό διαφωνούμε με την διατυπωθείσα άποψη του υπουργού Εσωτερικών για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και εμμένουμε στη θέση μας ότι πρέπει να καθιερωθεί
ο Β΄ Βαθμός Αυτοδιοίκησης σε επίπεδο Περιφέρειας με αιρετούς Περιφερειάρχες και Περιφερειακά Συμβούλια. Η Περιφέρεια ως Β΄ Βαθμός Αυτοδιοίκησης, θα έχει ως βασική αρμοδιότητα να σχεδιάζει, να προγραμματίζει και να υλοποιεί περιφερειακές αναπτυξιακές πολιτικές, καθώς και την περιφερειακή εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών.

• 2η προϋπόθεση: Ανεξάρτητα από την επιλογή του τρόπου συνενώσεων, θα πρέπει να γίνει η χωροθέτηση των νέων ανθρωπογεωγραφικών ενοτήτων ως «ανοικτών πόλεων», με κριτήρια πληθυσμιακά, χωροταξικά, πολιτισμικά και κοινωνικοοικονομικά, με αξιοποίηση της εμπειρίας των παλαιότερων σχεδιασμών.
Η προϋπόθεση αυτή είναι αναγκαία συνθήκη για να αποφευχθούν συνενώσεις που θα υπαγορεύονται από κομματικά και μικροπολιτικά κριτήρια, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις ήταν αυτά που ναρκοθέτησαν τον πρώτο «Καποδίστρια».

• 3η προϋπόθεση: Η αναδιάρθρωση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν θα πρέπει να εξαντληθεί στη θέσπιση ενός μόνο νόμου, που θα καθορίζει τα νέα διοικητικά όρια και θα καταλήγει σε μικρότερο αριθμό Ο.Τ.Α.

Απαρέγκλιτοι όροι για την επιτυχή έκβαση της μεταρρύθμισης, πέραν του διαλόγου, θεωρούμε ότι είναι:
• Πρώτον, για κάθε αρμοδιότητα που θα μεταφερθεί στην Αυτοδιοίκηση θα μεταφερθούν και οι εκ των προτέρων κοστολογημένοι πόροι, όπως το Σύνταγμα ορίζει.

• Δεύτερον, η σύνταξη και υλοποίηση ενός Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποστήριξης για τους νέους ΟΤΑ.
Το Πρόγραμμα αυτό, δεν θα χρηματοδοτείται από τους ΚΑΠ, όπως τα Προγράμματα «ΕΠΤΑ» και «ΘΗΣΕΑΣ», αλλά θα χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους, θα αξιοποιεί συμπληρωματικά τις δυνατότητες που παρέχει το ΕΣΠΑ και θα εξασφαλίζει τα ακόλουθα:
 την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, αλλά και τη φορολογική αποκέντρωση,
 την κατασκευή των βασικών απαραίτητων τεχνικών υποδομών για κάθε ανθρωπογεωγραφική ενότητα,
 τη στελέχωση των Ο.Τ.Α. και την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού τους,
 την ανάπτυξη και οργάνωση των δημοτικών λειτουργιών και ιδιαίτερα των επιτελικών λειτουργιών,
 την ολοκλήρωση της εισαγωγής των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στους Ο.Τ.Α.,
 τη βελτίωση των σχέσεων των Ο.Τ.Α. με το υπόλοιπο διοικητικό σύστημα, καθώς και κυρίως με την κοινωνία των πολιτών.

5. Η ΚΕΔΚΕ θεωρεί ότι μια πραγματική Διοικητική μεταρρύθμιση πρέπει να συνοδεύεται από ουσιαστική φορολογική αποκέντρωση χωρίς την επιβολή νέων φόρων και σε ό,τι αφορά τους ΚΑΠ να μετατραπούν σε «Ταμείο Συνοχής» που θα ενισχύει και θα στηρίζει του ΟΤΑ, που έχουν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες και αυξημένο κόστος παραγωγής και παροχής Τοπικών Δημόσιων Αγαθών και Υπηρεσιών.

6. Μέχρι την εφαρμογή αυτής της φορολογικής αποκέντρωσης η ΚΕΔΚΕ απαιτεί την ενίσχυση του Ν.1828/89 με δυναμικότερους πόρους. Η ΚΕΔΚΕ έχει προ πολλού επεξεργασμένες θέσεις και προτάσεις για το ζήτημα αυτό, τις οποίες έχει καταθέσει στα κόμματα, την Κυβέρνηση και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

7. Επιπλέον, με βάση την κοστολόγηση που μελετά το ΙΤΑ για τις αρμοδιότητες που θα μεταφερθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με τον νέο νόμο, θα προσδιοριστούν οι αναγκαίοι πόροι για την άσκησή τους, τους οποίους η Κυβέρνηση οφείλει να κατοχυρώσει θεσμικά.


8. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΚΕ θα προχωρήσει, με την επιστημονική υποστήριξη του ΙΤΑ, σε διάλογο με το υπουργείο Εσωτερικών, ώστε να διασφαλίσει ότι στο Νομοσχέδιο και στο Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποστήριξης για τους νέους ΟΤΑ, που θα ετοιμάσει το Υπουργείο Εσωτερικών θα περιλαμβάνονται όλες οι παραπάνω δεσμεύσεις.

Αθήνα 24 Ιουνίου 2008

Ανώνυμος είπε...

Αθήνα 20 Ιουνίου 2008



ΠΡΟΣ:

Την Αυτού Εξοχότητα Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κο Κάρολο Παπούλια

Πρόεδρο της Ελληνικής Κυβέρνησης κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Υπουργό Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλο.

Επίτροπο σε θέματα Περιφερειακής Ανάπτυξης της ΕΕ κα Danuta Hubner .


Αξιότιμοι Κύριοι,

Το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών παρακολουθεί με εύλογη ανησυχία την φημολογία ,που αναπτύσσεται τους τελευταίους μήνες, αναφορικά με το ενδεχόμενο κατάργησης των Πρωτοβάθμιων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης κάποιων νησιών μας στο πλαίσιο της επιχειρούμενης και αναγκαίας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Ως:
 Δίκτυο,που εκπροσωπούμε Μικρούς Νησιωτικούς Δήμους και Κοινότητες της Ελλάδας ( με μόνιμο πληθυσμό κάτω των 5 000 κατοίκων).
 Μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μικρών Νησιών (συμμετέχουν Δίκτυα μικρών νησιών από 9 χώρες μέλη της Ε.Ε.).
 Αλλά και ως μόνιμοι κάτοικοι των μικρών νησιών, που βιώνουμε την καθημερινή μάχη της επιβίωσης πάνω στα νησιά, κα
Έχοντας υπόψη μεταξύ των άλλων ότι :

 Κοιτίδα του Πολιτισμού της Ευρώπης θεωρείται η Ελλάδα ,πολύ δε περισσότερο τα νησιά μας. Το κύριο πλεονέκτημά τους είναι η απαράμιλλη πολιτισμική-πολιτιστική ιδιαιτερότητά τους και η οποία διαμορφώνει μία Συλλογική Τοπική Ταυτότητα και Συνείδηση μοναδική για το κάθε νησί.

 Η σύσταση και λειτουργία Δήμων και Κοινοτήτων στα ιστορικά ελληνικά Μικρά νησιά έγινε, ως κατ’αρχήν αναγνώριση από την Ελληνική Πολιτεία, της συμβολής τους στην ανεξαρτησία της χώρας. Είναι χρέος τιμής για την Ελληνική Πολιτεία, όχι μόνον να μην καταργήσει τους ΟΤΑ των νησιών αυτών, αλλά να τους ενισχύσει και μαζί τους να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξής και της ισότιμης ένταξης τους στο Ευρωπαικό και Παγκόσμιο γίγνεσθαι.

 Οι νησιωτικοί Δήμοι και Κοινότητες συγκροτούνται με βάση την «κοινότητα ταυτότητας», δηλαδή ως συλλογική έκφραση της τοπικής κοινωνίας, στην οποία απευθύνονται .
 Είναι γεγονός ότι ορισμένοι θεωρούν τα μικρά ιδίως νησιά ως «βαρίδια», που θέλουν να ξεφορτωθούν. Γιατί άλλωστε να κουβαλάνε τα «βαρίδια» των μικρών νησιών με τους αποκλεισμούς τους-την αποξένωση τους-τα προβλήματα των μεταφορών/επικοινωνιών-τις απαράδεκτες υποδομές- τις ελλειμματικές υπηρεσίες στην υγεία την παιδεία την πρόνοια την κοινωνική φροντίδα-την αδυναμία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά με όρους της ελεύθερης αγοράς ; Έτσι μεταξύ των άλλων επικαλούνται τις νέες συνθήκες, την Παγκοσμιοποίηση κλπ.,κλπ….

 Ναι πράγματι η Παγκοσμιοποίηση απαιτεί Οικονομίες κλίμακας. Ναι πράγματι η Παγκοσμιοποίηση απαιτεί ταχύτερους ρυθμούς στην κίνηση αγαθών – ανθρώπινου δυναμικού – κεφαλαίων. Όμως, η διαχείριση των δημόσιων υποθέσεων δεν μπορεί να ακολουθήσει τις τεχνικές και τις αρχές της διαχείρισης των ιδιωτικών υποθέσεων.

 Ξεκινώντας από τη διαχείριση των οικονομικών και καταλήγοντας στη διαχείριση των υπηρεσιών η λογική του δημόσιου τομέα είναι διαφορετική από τη λογική του ιδιωτικού. Ο δημόσιος τομέας πρέπει να λειτουργεί με βασική αρχή τη μεγιστοποίηση του δημόσιου οφέλους. Το δημόσιο όφελος εξαρτάται αποφασιστικά από την κοινωνική συγκρότηση της περιοχής, δηλαδή από τις επιμέρους ιδιαιτερότητες από την Συλλογική Τοπική Συνείδηση , «την κοινότητα της ταυτότητάς τους». Και στο σημείο αυτό τίθεται το ζήτημα της ιδιαιτερότητας κάθε νησιού.

 Στην Μεταρρυθμιστική Συνθήκη της Λισσαβόνας αναφέρεται ο στόχος της επίτευξης και της Εδαφικής Συνοχής,κάτι που καθιστά απαραίτητη την Διοικητική – Οργανωτική και Λειτουργική αυτονομία του κάθε νησιού. Επίσης αναφέρεται ως προτεραιότητα της Ε.Ε .για την περίοδο 2007-2013 η προώθηση της ανάπτυξης των Μικρών Νησιών και των ορεινών περιοχών. Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος αν δεν υπάρχουν οι Πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ στα νησιά :

 Πρόσφατα κατά την Αναθεώρηση του Συντάγματος κατοχυρώθηκε η «Ιδιαίτερη μέριμνα για νησιωτικές και ορεινές περιοχές >> ( άρθρο 101) .


Μετά τα παραπάνω θεωρούμε ότι :

1. Στόχος και στοίχημα πρέπει να είναι η ολιστική ανάπτυξη των μικρών μας νησιών.
2. Η Ελληνική Πολιτεία- η Κυβέρνηση υποχρεούται να δώσει καταρχήν,σε όλους τους Νησιωτικούς Δήμους- Κοινότητες τους οφειλόμενους οικονομικούς πόρους και τις διοικητικές εξουσίες, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της οικονομικής-κοινωνικής-εδαφικής Σύγκλισης , ο στόχος της Ανάπτυξης .

3. Ένας τόπος - νησί μπορεί να αναπτυχθεί δημιουργώντας ανάλογα διαδημοτικά συμπλέγματα, συνεργασίες, οικονομίες κλίμακας συγκλίνοντας έτσι με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και της απαιτήσεις των καιρών πού έρχονται. Δεν θεωρούμε εμπόδιο της ανάπτυξης των μικρών νησιών σε καμία περίπτωση τη διατήρηση του Δήμου στο νησί.

4. Απαραίτητη η διατήρηση των Πρωτοβάθμιων ΟΤΑ σε κάθε νησί με την σημερινή τους διάρθρωση, αλλά και απαραίτητα να αρχίσουν οι διαδικασίες υλοποίησης της αδιαπραγμάτευτης θέσης << Νησί Κυβερνείο>> με την παροχή των ανάλογων πόρων και εξουσιών από το Κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση των Νησιών.

Καλούμε όλους τους Φορείς – Σωματεία ( Οικονομικούς, Κοινωνικούς, Πολιτιστικούς – Ιστορικούς, αθλητικούς, Περιβαλλοντικούς, Αποδήμων κλπ) των μικρών νησιών, και κάθε πολίτη των νησιών μας να ευαισθητοποιηθεί και να διαφυλάξει με κάθε τρόπο την λειτουργία του Δήμου / Κοινότητάς τους .

Καλούμε σε άμεση εγρήγορση για δυναμικές αντιδράσεις αν αυτό απαιτηθεί.

Καλούμε τα Κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου να πάρουν άμεση και σαφή θέση υπέρ της διατήρησης των Νησιωτικών Δήμων και της ενίσχυσης των οικονομικών- διοικητικών-θεσμικών εξουσιών τους με την ευκαιρία του Καποδίστρια Νο2.


Για το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών





Κοινοποίηση:
Αρχηγό Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΠΑ.ΣΟ.Κ κ. Γεώργιο Παπανδρέου
Αρχηγό Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κ.Κ.Ε. κα Αλέκα Παπαρήγα
Αρχηγό Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α κ Αλέκο Αλαβάνο
Αρχηγό Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΛΑ.Ο.Σ. κο Γεώργιο Καρατζαφέρη

ΝΔ.
ΠΑΣΟΚ
ΚΚΕ
ΣΥΡΙΖΑ
ΛΑΟΣ
Γενική Διεύθυνση Αναφορών της ΕΕ
ΚΕΔΚΕ
Συμβούλιο Νησιωτικών Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας
ΤΕΔΚ που περιέχουν νησιωτικούς Δήμους
Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μικρών Νησιών ( ESIF)
Ευρωπαϊκό Δίκτυο Οικονομικών Νησιωτικών Επιμελητηρίων
Συμβούλιο Νησιωτικών και Παράκτιων περιοχών της Ε.Ε.( CPMR)

Ανώνυμος είπε...

πραγματι ο μανωλης πατελης ειναι γηγενης σκεπτομενος και κριμα που δεν ασχοληθηκε περισοτερο με την τοπικη αυτοδιοικηση κατα καιρους δε υπενθυμιζει στη μεγιστη τα αυτονοητα
ανακυκλωση,διαχειριση υδατινων πορων,
καποδιστριαςκλπ
θα διαφωνησω ομως για τις διαφορες
μεταξυ των αιρετων που αναφερει οι οποιες μακαρι να μην υπηρχαν στη παρουσα ομως θλιβερη φαση της τοπικης
αυτοδιοικησης στη αντιπαρο ειναι πολυ ουσιαστικες
παραδειγμα
αυριο ερχεται ο υπουργος ναυτιλιας
κ.βουλγαρακης στην αντιπαρο
για να συναντηθει με κοινοτικους
συμβουλους και τοπικους φορεις οπως
αναφερει και ομως η μεγιστη
που θεωρει τη κοινοτητα κοματικο μαγαζακι δεν εχει ενημερωσει κανενα

Ανώνυμος είπε...

Ήρθαν κάτι Αμερικάνοι

Ήρθαν κάτι Αμερικάνοι
με σφραγίδες και μελάνι
Τα συμβόλαια στο χέρι
να υπογράψουν κάτι γέροι
Υπογράψανε εν μέρει
τα συμβόλαια οι γέροι
και τους πούλησαν στα ξένα
δυο δολάρια τον ένα

I love you -o sole mio
lamado nio latione
I love you - (o) mio la de latione
Βία στη βία της εξουσίας*
I love you
Μαντόνα βία

Ήρθαν κάτι Αμερικάνοι
με σφραγίδες και μελάνι
Τα συμβόλαια στο χέρι
να υπογράψουν κάτι γέροι

Ένας γέρος μ' ένα μάτι
λέει "Πρόκειται δια απάτη"
Πάει να ρωτήσει κάτι
του 'βγαλαν και τ' άλλο μάτι

Eυχαριστώ τον Τζιμάκο για το τραγούδι του αυτό και το αφιερώνω σε ολούς τους όψιμους γηγενής και μή σκεπτόμενους πολίτες.

Υ.Γ.1. Ξεκίνσε η δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΑ στην Πάρο ακούει κανεις?
Υ.Γ.2. Η διάδοση του internet στην Αντίπαρο σε τι ποσοστό είναι? Πάλι ματαξύ μας θα τα λέμε?